Proweniencja:
Kolekcja Karola Zolicha w Krakowie;
od 1976 zbiory prywatne w Warszawie.
Pośród licznych autoportretów Wojciecha Weissa, które artysta malował przez wszystkie lata swojej twórczości, jest kilka wyróżniających się identyczną kompozycją i takim samym ujęciem postaci modela, czyli samego siebie - w prawym profilu, długim popiersiu, z paletą w lewej a pędzlem w prawej ręce. Możliwe, że było to celowe zamierzenie, tak jakby artysta chciał - na samym sobie - pokazać upływ czasu. Z tym zespołem wiąże się także prezentowany Autoportret, przedstawiający malarza już w wieku dojrzałym. Porównanie z autoportretem (patrz niżej) malowanym w 1933 roku, pozwala go datować na okres po 1940.
olej, płótno
65,5 x 50 cm
sygn. monogramem wiązanym p.d.: WW
na odwr. oznaczenie białą kredą - kółko z kropką
Proweniencja:
Kolekcja Karola Zolicha w Krakowie;
od 1976 zbiory prywatne w Warszawie.
Pośród licznych autoportretów Wojciecha Weissa, które artysta malował przez wszystkie lata swojej twórczości, jest kilka wyróżniających się identyczną kompozycją i takim samym ujęciem postaci modela, czyli samego siebie - w prawym profilu, długim popiersiu, z paletą w lewej a pędzlem w prawej ręce. Możliwe, że było to celowe zamierzenie, tak jakby artysta chciał - na samym sobie - pokazać upływ czasu. Z tym zespołem wiąże się także prezentowany Autoportret, przedstawiający malarza już w wieku dojrzałym. Porównanie z autoportretem (patrz niżej) malowanym w 1933 roku, pozwala go datować na okres po 1940.