Składu papieru Róży Aleksandrowicz w Krakowie, oraz (na płótnie) 2) nalepka wystawowa TPSP w Krakowie z danymi o obrazie i numerem "1263"Studiował m.in. w ASP w Krakowie u J. Unierzyskiego i W. Weissa oraz w Akademii monachijskiej u A. Janka.W latach 1923-1929 mieszkał we Francji, a od 1938 r. w Anglii. Należał m.in. do grup: Formiści, Zwornik, Cercle des Artistes Polonais l Paris i London Group. Wykładał w Wolnej Szkole Malarstwa im. L. Mehofferowej (1930-32), Hampstead School of Art (1946-49) i w krakowskiej ASP (1949/50). Malował pejzaże, martwe natury, sceny rodzajowe, akty, portrety i autoportrety. Na początku lat 20. jego twórczość związana była z formizmem, w połowie lat 20. wpływ na nią miało malarstwo kręgu André Deraina, później krótko Pierre Bonnarda i wreszcie od lat 30. koloryzm. Obrazy m.in. w Muzeach Narodowych w Krakowie i Warszawie.
Znane są m.in. następujące autoportrety artysty: Autoportret z psem z 1941/42 r., Autoportret w wełnianym płaszczu z 1956 r. i Autoportret w berecie z 1959 r.
olej na płótnie,
73,5 x 60,5 cm,
sygnowany l.d. "HENRI GOTLIB", na odwrocie (na krośnie):1) dwukrotnie pieczątka
Składu papieru Róży Aleksandrowicz w Krakowie, oraz (na płótnie) 2) nalepka wystawowa TPSP w Krakowie z danymi o obrazie i numerem "1263"Studiował m.in. w ASP w Krakowie u J. Unierzyskiego i W. Weissa oraz w Akademii monachijskiej u A. Janka.W latach 1923-1929 mieszkał we Francji, a od 1938 r. w Anglii. Należał m.in. do grup: Formiści, Zwornik, Cercle des Artistes Polonais l Paris i London Group. Wykładał w Wolnej Szkole Malarstwa im. L. Mehofferowej (1930-32), Hampstead School of Art (1946-49) i w krakowskiej ASP (1949/50). Malował pejzaże, martwe natury, sceny rodzajowe, akty, portrety i autoportrety. Na początku lat 20. jego twórczość związana była z formizmem, w połowie lat 20. wpływ na nią miało malarstwo kręgu André Deraina, później krótko Pierre Bonnarda i wreszcie od lat 30. koloryzm. Obrazy m.in. w Muzeach Narodowych w Krakowie i Warszawie.
Znane są m.in. następujące autoportrety artysty: Autoportret z psem z 1941/42 r., Autoportret w wełnianym płaszczu z 1956 r. i Autoportret w berecie z 1959 r.