Studiował w ASP w Krakowie u J. Unierzyskiego i W. Weissa oraz w Akademii monachijskiej u A. Janka. W latach 1923-29 mieszkał we Francji, a od 1938 r. w Anglii. Należał m.in. do grup: "Formiści", "Zwornik", "Cercle des Artistes Polonais l Paris" i "London Group". Wykładał w Wolnej Szkole Malarstwa im. L. Mehofferowej (1930-32), Hampstead School of Art (1946-49) i w krakowskiej ASP (1949/50). Malował pejzaże, martwe natury, sceny rodzajowe, akty, portrety i autoportrety. Na początku lat 20. jego twórczość związana była z formizmem, w połowie lat 20. pozostawał pod wpływem André Deraina, później krótko Pierre Bonnarda i wreszcie od lat 30. - koloryzmu. Zajmował się też grafiką, scenografią i krytyką artystyczną. Jego obrazy posiadają Muzea Narodowe w Krakowie i Warszawie.
Znane są m.in. następujące autoportrety artysty: Autoportret z psem z 1941/42 r., Autoportret w wełnianym płaszczu z 1956 r. i Autoportret w berecie z 1959 r.

20
Henryk GOTLIB (Kraków 1890 - 1966 South Godstone)

AUTOPORTRET Z OWOCAMI, ok. 1929 [?]

olej na płótnie, 73,5 x 60,5 cm,
sygnowany l.d. "HENRI GOTLIB",
na odwrocie (na krośnie) 1) dwukrotnie pieczątka Składu papieru Róży Aleksandrowicz w Krakowie, oraz (na płótnie)
2) nalepka wystawowa TPSP w Krakowie z danymi o obrazie i numerem "1263",
3) nalepka Prezydium Rady Narodowej w Krakowie - Miejskiego Konserwatora Zabytków z 9 XII 1966 r.

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Studiował w ASP w Krakowie u J. Unierzyskiego i W. Weissa oraz w Akademii monachijskiej u A. Janka. W latach 1923-29 mieszkał we Francji, a od 1938 r. w Anglii. Należał m.in. do grup: "Formiści", "Zwornik", "Cercle des Artistes Polonais l Paris" i "London Group". Wykładał w Wolnej Szkole Malarstwa im. L. Mehofferowej (1930-32), Hampstead School of Art (1946-49) i w krakowskiej ASP (1949/50). Malował pejzaże, martwe natury, sceny rodzajowe, akty, portrety i autoportrety. Na początku lat 20. jego twórczość związana była z formizmem, w połowie lat 20. pozostawał pod wpływem André Deraina, później krótko Pierre Bonnarda i wreszcie od lat 30. - koloryzmu. Zajmował się też grafiką, scenografią i krytyką artystyczną. Jego obrazy posiadają Muzea Narodowe w Krakowie i Warszawie.
Znane są m.in. następujące autoportrety artysty: Autoportret z psem z 1941/42 r., Autoportret w wełnianym płaszczu z 1956 r. i Autoportret w berecie z 1959 r.