Malarz polski. Rozpoczął naukę rysunku w Klasie Rysunkowej pod kierunkiem W. Gersona i J. Kauzika w latach 1891 - 93. Studia artystyczne uzupełniał w Szkole Sztuk Pięknych w Krakowie w pracowniach W. Łuszczkiewicza i A. Dauna. Studiował również w Paryżu, w szkole Viti pod kierunkiem R. Collina. Odbył liczne podróże artystyczne do Wiednia, Petersburga, Berlina, Drezna, Monachium, Wenecji, Florencji, Rzymu. Po zakończeniu studiów na stałe osiadł w Warszawie. W latach 1904 - 1914 współpracował jako rysownik z Tygodnikiem Ilustrowanym. Malował sceny o wymowie symbolicznej, portrety, pejzaże i motywy rodzajowe. W portretach zawsze starał się o wydobycie ekspresji, koncentrując zainteresowanie zwłaszcza na oczach modela.
Olej, płótno; 66 x 42 cm
Sygnowany p.g.: ZYGM. BADOWSKI / 1906
Na odwrocie dwie nalepki wystawowe z 1931 r.
* droit de suite
Malarz polski. Rozpoczął naukę rysunku w Klasie Rysunkowej pod kierunkiem W. Gersona i J. Kauzika w latach 1891 - 93. Studia artystyczne uzupełniał w Szkole Sztuk Pięknych w Krakowie w pracowniach W. Łuszczkiewicza i A. Dauna. Studiował również w Paryżu, w szkole Viti pod kierunkiem R. Collina. Odbył liczne podróże artystyczne do Wiednia, Petersburga, Berlina, Drezna, Monachium, Wenecji, Florencji, Rzymu. Po zakończeniu studiów na stałe osiadł w Warszawie. W latach 1904 - 1914 współpracował jako rysownik z Tygodnikiem Ilustrowanym. Malował sceny o wymowie symbolicznej, portrety, pejzaże i motywy rodzajowe. W portretach zawsze starał się o wydobycie ekspresji, koncentrując zainteresowanie zwłaszcza na oczach modela.