Malarz, uczeń krakowskiej ASP w pracowniach Cynka, Stanisławskiego, Wyczółkowskiego i Malczewskiego. Studia kontynuował w Paryżu w Académie des Beaux Art oraz w Wiedniu. Mieszkał w Pradze, Paryżu i od 1920 w Krakowie. Lata II wojny spędził m.in. w Palestynie. Był członkiem wiedeńskiej Secesji, czeskiego Towarzystwa Artystów "Manes", Towarzystwa Artystów Polskich "Sztuka". W swoim malarstwie wyraźnie inspirował się twórczością Malczewskiego. Jego prace to najczęściej umieszczone w polskim pejzażu sceny religijne, kompozycje symboliczne z motywami ludowymi, portrety. Prezentowany obraz powstał podczas pobytu artysty w Palestynie, napisany na odwrocie wiersz jest wyrazem tęsknoty za odległym krajem, nadziei, ale i obawy przed tym, co przyniesie przyszłość.
olej, sklejka, 63,5 x 79,5 cm
sygn. p.d.: Wlastimil Hofman / Tel Aviv 1941.
Na odwrocie brązową farbą wiersz Wlastimila Hofmana sygn.: Wlastimil Hofman Ziemia Święta 4/VI/ r. P. 1941., oraz napis niebieska kredką: Wł.: Vl. Hoffmann / 3/II/49 Vistrice (?) / R.C.S.
Malarz, uczeń krakowskiej ASP w pracowniach Cynka, Stanisławskiego, Wyczółkowskiego i Malczewskiego. Studia kontynuował w Paryżu w Académie des Beaux Art oraz w Wiedniu. Mieszkał w Pradze, Paryżu i od 1920 w Krakowie. Lata II wojny spędził m.in. w Palestynie. Był członkiem wiedeńskiej Secesji, czeskiego Towarzystwa Artystów "Manes", Towarzystwa Artystów Polskich "Sztuka". W swoim malarstwie wyraźnie inspirował się twórczością Malczewskiego. Jego prace to najczęściej umieszczone w polskim pejzażu sceny religijne, kompozycje symboliczne z motywami ludowymi, portrety. Prezentowany obraz powstał podczas pobytu artysty w Palestynie, napisany na odwrocie wiersz jest wyrazem tęsknoty za odległym krajem, nadziei, ale i obawy przed tym, co przyniesie przyszłość.