Urodzony w 1985 roku w Gdańsku. W latach 2008-2013 studiował w Gdańskiej Akademii Sztuk Pięknych na kierunku Edukacja Artystyczna. Dyplom licencjata uzyskał pod kierunkiem prof. Andrzeja Dyakowskiego w 2011. Dyplom magistra sztuki obronił pod kierunkiem prof. Andrzeja Śramkiewicza. Zestaw prac dyplomowych stanowi cykl autoportretów, w których silnie odnosi się do otaczającej rzeczywistości, jak i własnych stanów emocjonalnych. To właśnie owa emocjonalność pełni funkcję dominanty determinującej autora kierując go ku procesowi twórczemu. Próżno szukać tu wzniosłych uzasadnień i patosu. Autor przedstawia świat takim, jakim go odczuwa w jego dualistycznej naturze. Jego celem jest bezustanna eksploracja terytoriów malarstwa. Porzuca wierne przedstawienie na rzecz własnego języka opartego na abstrakcji, ekspresji i eksperymentach formalnych. Odwołuje się do estetyki brut art`u oraz sztuki ulicy. Priorytetem są pierwotne poszukiwania oparte na bezkompromisowości, zaś sam proces twórczy stanowi nałóg, wymykając się kalkulacji intelektualnej, w miejscu której napotykamy sztukę o bardzo szczerym i intymnym charakterze.

26
Karol MADYJEWICZ (ur. 1985, Gdańsk)

Autoportret XII

wydruk, spray, akryl, 29 x 29cm (z ramą)
2013
sygn. na odwrocie: Karol Filip Madyjewicz 2013 Autoportret XII

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Urodzony w 1985 roku w Gdańsku. W latach 2008-2013 studiował w Gdańskiej Akademii Sztuk Pięknych na kierunku Edukacja Artystyczna. Dyplom licencjata uzyskał pod kierunkiem prof. Andrzeja Dyakowskiego w 2011. Dyplom magistra sztuki obronił pod kierunkiem prof. Andrzeja Śramkiewicza. Zestaw prac dyplomowych stanowi cykl autoportretów, w których silnie odnosi się do otaczającej rzeczywistości, jak i własnych stanów emocjonalnych. To właśnie owa emocjonalność pełni funkcję dominanty determinującej autora kierując go ku procesowi twórczemu. Próżno szukać tu wzniosłych uzasadnień i patosu. Autor przedstawia świat takim, jakim go odczuwa w jego dualistycznej naturze. Jego celem jest bezustanna eksploracja terytoriów malarstwa. Porzuca wierne przedstawienie na rzecz własnego języka opartego na abstrakcji, ekspresji i eksperymentach formalnych. Odwołuje się do estetyki brut art`u oraz sztuki ulicy. Priorytetem są pierwotne poszukiwania oparte na bezkompromisowości, zaś sam proces twórczy stanowi nałóg, wymykając się kalkulacji intelektualnej, w miejscu której napotykamy sztukę o bardzo szczerym i intymnym charakterze.