Jarosław Modzelewski jest pilnym obserwatorem. Swoje motywy czerpie z otaczającego go świata i często do nich powraca. Przykładem takiego powtórzenia jest prezentowany obraz zatytułowany „Autoportret wg Kinderheim 8”. Poprzedza go namalowany w 2002 roku „Kinderheim 8” (mniejszy, o wymiarach 38 x 55 cm). Co skłoniło artystę do powrotu po latach do enigmatycznego wątku? Co widzi przedstawiona postać, kogo wygląda? „Kinderheim” oznacza dom dziecka. Czy chodzi tu o uniwersalne zobrazowanie samotności człowieka w ogóle? Czy jest to nawiązanie do romantycznego malarstwa Friedricha?
Czy artysta, jak sam mówi, „chciałby sprawdzić niektóre rzeczywistości”? Interpretacja tematu pozostaje - jak zawsze - do odbiorcy.
tempera żółtkowa/płótno, 90 x 120 cm
sygnowany, datowany i opisany na odwrocie: Jarosław Modzelewski | „Autoportret” wg Kinderheim 8/2002 | 90 x 120 | 2006 w kółku | temp. ż.
Jarosław Modzelewski jest pilnym obserwatorem. Swoje motywy czerpie z otaczającego go świata i często do nich powraca. Przykładem takiego powtórzenia jest prezentowany obraz zatytułowany „Autoportret wg Kinderheim 8”. Poprzedza go namalowany w 2002 roku „Kinderheim 8” (mniejszy, o wymiarach 38 x 55 cm). Co skłoniło artystę do powrotu po latach do enigmatycznego wątku? Co widzi przedstawiona postać, kogo wygląda? „Kinderheim” oznacza dom dziecka. Czy chodzi tu o uniwersalne zobrazowanie samotności człowieka w ogóle? Czy jest to nawiązanie do romantycznego malarstwa Friedricha?
Czy artysta, jak sam mówi, „chciałby sprawdzić niektóre rzeczywistości”? Interpretacja tematu pozostaje - jak zawsze - do odbiorcy.