W 1924 r. osiadł w Paryżu, gdzie wszedł w krąg rosyjskiej awangardy; utrzymywał bliskie kontakty m.in. z J. Pougnym i M. Łarionowem i N. Gonczarową. Tematyczny repertuar jego sztuki obejmował pejzaże, martwe natury i portrety. Zajmował się grafiką artystyczną wykonując własnoręcznie litograficzne odbitki swych rysunków. Intensywna kolorystyka oparta na kontrastowych zestrojach mocnych, nasyconych barw i syntetyzacja form świadczą o zasymilowaniu lekcji ekspresjonistycznego nurtu Ecole de Paris.
olej, tektura;
23,5 x 21,2 cm
sygn. p.g. M.Blond, p. śr Maurice Blond
Na odwrocie: AUTOPORTRET EN VERT
W 1924 r. osiadł w Paryżu, gdzie wszedł w krąg rosyjskiej awangardy; utrzymywał bliskie kontakty m.in. z J. Pougnym i M. Łarionowem i N. Gonczarową. Tematyczny repertuar jego sztuki obejmował pejzaże, martwe natury i portrety. Zajmował się grafiką artystyczną wykonując własnoręcznie litograficzne odbitki swych rysunków. Intensywna kolorystyka oparta na kontrastowych zestrojach mocnych, nasyconych barw i syntetyzacja form świadczą o zasymilowaniu lekcji ekspresjonistycznego nurtu Ecole de Paris.