Cykl « Vollard Suite » to cykl 100 rycin wykonanych pierwotnie w technice akwaforty ; od 1939 roku rytowane przez Rogera Lacouriere (1892-1967). Cykl był tworzony przez Picassa w latach 1930-1937 i został nazwany na cześć marszanda, który je u Picassa zamówił, Ambroise Vollard (1866-1939). Vollard nie doczekał publikacji całego cyklu, który po jego śmierci został zasponsorowany przez Fundusz Abby Aldrich Rockefeller. W cyklu znajdują się grafiki o różnej tematyce, ale najważniejsza jest pracownia rzeźbiarza. Wśród nich znajduje się grupa przedstawiająca wyrzeźbioną głowę przypominającą kilka innych, które Picasso stworzył zainspirowany swoją kochanką, Marie-Thérese Walter. Wiele z tych rycin przedstawia postać kobiecą, przypominającą Marie-Therese, która była jego muzą i modelką.
Seksualność to powracający motyw w twórczości Picassa, przedstawiany na różne sposoby. W latach trzydziestych zaczął tworzyć sceny przemocy seksualnej. W tamtym czasie Picasso pozostawał pod wpływem surrealizmu, który zachęcał do eksploracji nieświadomych myśli i pragnień.
Mityczny Minotaur – po części człowiek, po części byk – był alter ego Picassa w latach trzydziestych XX wieku i częścią szerszej eksploracji klasycyzmu, która była widoczna w jego twórczości przez wiele lat. Minotaur był także symbolem surrealistów, którzy postrzegali go jako uosobienie zakazanych pragnień. Dla Picassa był to wyraz złożonych emocji w czasie osobistych zawirowań. Minotaur symbolizował lubieżność, przemoc, poczucie winy i rozpacz.
Litografie pochodzą z jedynej, numerowanej ołówkiem serii wydanej dla Muzeum Müllheim pod kontrolą SPADEM w nakładzie 1200 szt.Litografie pochodzą z jedynej, numerowanej ołówkiem serii wydanej dla Muzeum Müllheim pod kontrolą SPADEM w nakładzie 1200 szt. Oryginalny certyfikat.
Cykl "Vollard Suite" to cykl 100 rycin wykonanych pierwotnie w technice akwaforty; od 1939 roku rytowane przez Rogera Lacouriere (1892-1967). Cykl był tworzony przez Picassa w latach 1930-1937 i został nazwany na cześć marszanda, który je u Picassa zamówił, Ambroise Vollard (1866-1939). Vollard nie doczekał publikacji całego cyklu, który po jego śmierci został zasponsorowany przez Fundusz Abby Aldrich Rockefeller. W cyklu znajdują się grafiki o różnej tematyce, ale najważniejsza jest pracownia rzeźbiarza. Wśród nich znajduje się grupa przedstawiająca wyrzeźbioną głowę przypominającą kilka innych, które Picasso stworzył zainspirowany swoją kochanką, Marie-Thérese Walter. Wiele z tych rycin przedstawia postać kobiecą, przypominającą Marie-Therese, która była jego muzą i modelką.
Seksualność to powracający motyw w twórczości Picassa, przedstawiany na różne sposoby. W latach trzydziestych zaczął tworzyć sceny przemocy seksualnej. W tamtym czasie Picasso pozostawał pod wpływem surrealizmu, który zachęcał do eksploracji nieświadomych myśli i pragnień.
Mityczny Minotaur – po części człowiek, po części byk – był alter ego Picassa w latach trzydziestych XX wieku i częścią szerszej eksploracji klasycyzmu, która była widoczna w jego twórczości przez wiele lat. Minotaur był także symbolem surrealistów, którzy postrzegali go jako uosobienie zakazanych pragnień. Dla Picassa był to wyraz złożonych emocji w czasie osobistych zawirowań. Minotaur symbolizował lubieżność, przemoc, poczucie winy i rozpacz.
litografia, papier czerpany, 44 x 33 cm; oryginalnie zamontowana na czarnym, bezkwasowym kartonie 50 x 40 cm;, sygn. p. d. faksymile sygnatury Picassa, numerowana ołówkiem l. d.: 738/1200, w l. d. rogu papieru odbita główka wg rysunku Picassa,, na odwrocie p. d. stopka: PABLO PICASSO, VOLLARD SUITE, Planche [numer grafiki cyframi rzymskimi], Été tirée a 1.200 exemplaires. Tous, les exemplaires ont été numérotés, Copyright by S.P.A.D.E.M. 1973.
Zobacz katalogCykl « Vollard Suite » to cykl 100 rycin wykonanych pierwotnie w technice akwaforty ; od 1939 roku rytowane przez Rogera Lacouriere (1892-1967). Cykl był tworzony przez Picassa w latach 1930-1937 i został nazwany na cześć marszanda, który je u Picassa zamówił, Ambroise Vollard (1866-1939). Vollard nie doczekał publikacji całego cyklu, który po jego śmierci został zasponsorowany przez Fundusz Abby Aldrich Rockefeller. W cyklu znajdują się grafiki o różnej tematyce, ale najważniejsza jest pracownia rzeźbiarza. Wśród nich znajduje się grupa przedstawiająca wyrzeźbioną głowę przypominającą kilka innych, które Picasso stworzył zainspirowany swoją kochanką, Marie-Thérese Walter. Wiele z tych rycin przedstawia postać kobiecą, przypominającą Marie-Therese, która była jego muzą i modelką.
Seksualność to powracający motyw w twórczości Picassa, przedstawiany na różne sposoby. W latach trzydziestych zaczął tworzyć sceny przemocy seksualnej. W tamtym czasie Picasso pozostawał pod wpływem surrealizmu, który zachęcał do eksploracji nieświadomych myśli i pragnień.
Mityczny Minotaur – po części człowiek, po części byk – był alter ego Picassa w latach trzydziestych XX wieku i częścią szerszej eksploracji klasycyzmu, która była widoczna w jego twórczości przez wiele lat. Minotaur był także symbolem surrealistów, którzy postrzegali go jako uosobienie zakazanych pragnień. Dla Picassa był to wyraz złożonych emocji w czasie osobistych zawirowań. Minotaur symbolizował lubieżność, przemoc, poczucie winy i rozpacz.
Litografie pochodzą z jedynej, numerowanej ołówkiem serii wydanej dla Muzeum Müllheim pod kontrolą SPADEM w nakładzie 1200 szt.Litografie pochodzą z jedynej, numerowanej ołówkiem serii wydanej dla Muzeum Müllheim pod kontrolą SPADEM w nakładzie 1200 szt. Oryginalny certyfikat.
Cykl "Vollard Suite" to cykl 100 rycin wykonanych pierwotnie w technice akwaforty; od 1939 roku rytowane przez Rogera Lacouriere (1892-1967). Cykl był tworzony przez Picassa w latach 1930-1937 i został nazwany na cześć marszanda, który je u Picassa zamówił, Ambroise Vollard (1866-1939). Vollard nie doczekał publikacji całego cyklu, który po jego śmierci został zasponsorowany przez Fundusz Abby Aldrich Rockefeller. W cyklu znajdują się grafiki o różnej tematyce, ale najważniejsza jest pracownia rzeźbiarza. Wśród nich znajduje się grupa przedstawiająca wyrzeźbioną głowę przypominającą kilka innych, które Picasso stworzył zainspirowany swoją kochanką, Marie-Thérese Walter. Wiele z tych rycin przedstawia postać kobiecą, przypominającą Marie-Therese, która była jego muzą i modelką.
Seksualność to powracający motyw w twórczości Picassa, przedstawiany na różne sposoby. W latach trzydziestych zaczął tworzyć sceny przemocy seksualnej. W tamtym czasie Picasso pozostawał pod wpływem surrealizmu, który zachęcał do eksploracji nieświadomych myśli i pragnień.
Mityczny Minotaur – po części człowiek, po części byk – był alter ego Picassa w latach trzydziestych XX wieku i częścią szerszej eksploracji klasycyzmu, która była widoczna w jego twórczości przez wiele lat. Minotaur był także symbolem surrealistów, którzy postrzegali go jako uosobienie zakazanych pragnień. Dla Picassa był to wyraz złożonych emocji w czasie osobistych zawirowań. Minotaur symbolizował lubieżność, przemoc, poczucie winy i rozpacz.