Feliks Michał Wygrzywalski kształcił się w monachijskiej Akademii Sztuk Pięknych w latach 1893-98 oraz w paryskiej Academie Julian. W 1900 roku osiadł w Rzymie, a osiem lat później przeniósł się do Lwowa. W 1906 roku odwiedził Egipt. Malarstwo Wygrzywalskiego utrzymane jest w konwencji realistycznej. Artysta, zapewne zainspirowany atmosferą i barwami pejzaży południowych, chętnie operował ostrym światłem oraz nasyconymi, wyrazistymi barwami. W jego twórczości, oprócz dominującej tematyki pejzażowej, znaleźć można także sceny orientalne, akty, portrety. Był twórcą dekoracji lwowskiej Izby Przemysłowo- Handlowej; projektował również witraże, tworzył scenografię i kostiumy teatralne.
Pastel, karton; 69,5 x 49,5 cm
Sygnowany czarnym pastelem l. d.: F. M. Wygrzywalski |[trudno czytelny napis]
Feliks Michał Wygrzywalski kształcił się w monachijskiej Akademii Sztuk Pięknych w latach 1893-98 oraz w paryskiej Academie Julian. W 1900 roku osiadł w Rzymie, a osiem lat później przeniósł się do Lwowa. W 1906 roku odwiedził Egipt. Malarstwo Wygrzywalskiego utrzymane jest w konwencji realistycznej. Artysta, zapewne zainspirowany atmosferą i barwami pejzaży południowych, chętnie operował ostrym światłem oraz nasyconymi, wyrazistymi barwami. W jego twórczości, oprócz dominującej tematyki pejzażowej, znaleźć można także sceny orientalne, akty, portrety. Był twórcą dekoracji lwowskiej Izby Przemysłowo- Handlowej; projektował również witraże, tworzył scenografię i kostiumy teatralne.