Studiował w Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie (1912-1914, 1918-1920) w pracowni Jacka Malczewskiego. W 1925 roku wyjechał na prywatne stypendium do Francji, a następnie na stypendium rządowe do Włoch. Wiele podróżował. Był m.in. na Ukrainie, w Rosji, Francji, Włoszech, Austrii, Jugosławii. Był członkiem Cechu Artystów Plastyków "Jednoróg" (1932-1934). Wystawiał w Towarzystwie Przyjaciół Sztuk Pięknych w Krakowie i Lwowie. Od 1950 r. pełnił funkcję adiunkta w macierzystej uczelni. Prace artysty znajdują się w zbiorach Muzeum Narodowego w Warszawie i Poznaniu, Muzeum im. Leona Wyczółkowskiego w Bydgoszczy, Muzeum Okręgowego w Lublinie.
W impresjonistycznym zagubieniu kształtów, w migotliwym drżeniu barw przedstawił się malarz w ogrodzie. Stojąc w pewnym oddaleniu od sztalugi wtapia się w otaczająca go żywą zieleń. Wyraźne są inspiracje współczesnym artyście malarstwem Paryża lat 20-tych, w którym polscy malarze zachłysnęli się wręcz możliwościami materii kształtowanej za pomocą wrażliwości na kolor. Doświadczenia te zaowocują kilka lat później, gdy powstanie "Jednoróg"- ugrupowanie artystyczne działające w latach 1925-1935 w Krakowie. Artyści "Jednorożca" uważali bowiem kolor za główny problem malarstwa, a doskonałość warsztatu ("rzetelną formę") za jego podstawę. Uważa się, że działalność "Jednorożca" wyprzedzała malarstwo kolorystów polskich.
Olej, dykta; 46,6 x 66 cm w świetle ramy
Sygnowany p. d.: M. Jabłoński
Studiował w Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie (1912-1914, 1918-1920) w pracowni Jacka Malczewskiego. W 1925 roku wyjechał na prywatne stypendium do Francji, a następnie na stypendium rządowe do Włoch. Wiele podróżował. Był m.in. na Ukrainie, w Rosji, Francji, Włoszech, Austrii, Jugosławii. Był członkiem Cechu Artystów Plastyków "Jednoróg" (1932-1934). Wystawiał w Towarzystwie Przyjaciół Sztuk Pięknych w Krakowie i Lwowie. Od 1950 r. pełnił funkcję adiunkta w macierzystej uczelni. Prace artysty znajdują się w zbiorach Muzeum Narodowego w Warszawie i Poznaniu, Muzeum im. Leona Wyczółkowskiego w Bydgoszczy, Muzeum Okręgowego w Lublinie.
W impresjonistycznym zagubieniu kształtów, w migotliwym drżeniu barw przedstawił się malarz w ogrodzie. Stojąc w pewnym oddaleniu od sztalugi wtapia się w otaczająca go żywą zieleń. Wyraźne są inspiracje współczesnym artyście malarstwem Paryża lat 20-tych, w którym polscy malarze zachłysnęli się wręcz możliwościami materii kształtowanej za pomocą wrażliwości na kolor. Doświadczenia te zaowocują kilka lat później, gdy powstanie "Jednoróg"- ugrupowanie artystyczne działające w latach 1925-1935 w Krakowie. Artyści "Jednorożca" uważali bowiem kolor za główny problem malarstwa, a doskonałość warsztatu ("rzetelną formę") za jego podstawę. Uważa się, że działalność "Jednorożca" wyprzedzała malarstwo kolorystów polskich.