Proweniencja:
– kolekcja Wojciecha Borzobohatego, Paryż
– następnie kolekcja prywatna, Polska
Na zamówienie Feliksa Mangghi Jasieńskiego Olga Boznańska wykonała autoportret, o którym wspominała w liście z 20 grudnia 1906 roku:
Wreszcie portret mój skończony, dotąd go malowałam z przerwami, aby wyszedł, bo inaczej byłby sczerniał. Nie mogłam, czyli raczej nie widziałam siebie w lustrze inaczej, mimo tego, że znajomi mnie widzą inną niż na portrecie. Czy ma jakąkolwiek wartość podobizny, nie wiem, w każdym razie j'y ai mis la meilleur volont pour le faire aussi bien que possible (włożyłam w to najlepszą wolę, by go namalować najlepiej, jak tylko można). [...] Jest w złotej ramie, która jest bardzo odpowiednia i dobrze wygląda.
Manggha Boznańskiej. Inspiracje sztuką Japonii w malarstwie Olgi Boznańskiej, Kraków 2006, s. 127
Obraz wystawiany:
– Biblioteka Polska, Paryż, 1990;
– Olga Boznańska (1865-1940), Muzeum Narodowe w Krakowie, 2014-2015, nr kat. I.16;
– Olga Boznańska (1865-1940), Muzeum Narodowe w Warszawie, 2015, poz. kat. 78.
Obraz reprodukowany lub opisywany w:
– H. Blum, Olga Boznańska, Warszawa 1974;
– E. Bobrowska-Jakubowska, Paryskie ślady Boznańskiej, “Art & Business“ 1994, nr 3-4, il. s. 37;
– A. Król, Boznańska nieznana, Kraków 2005, il. s. 102;
– Manggha Boznańskiej. Inspiracje sztuką Japonii w malarstwie Olgi Boznańskiej, Centrum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha, Kraków 2006;
– Olga Boznańska (1865-1940), katalog wystawy w Muzeum Narodowym w Krakowie, red. E. Bobrowska, U. Kozakowska-Zaucha, Kraków 2014, nr I.16., il. s. 125;
– Olga Boznańska (1865-1940), katalog wystawy w Muzeum Narodowym w Warszawie, red. zbior., Warszawa 2015, poz. 78, il. s. 171.
olej, tektura
23,2 x 20,5 cm
sygn. l.d.: O. Boznańska
na odwrocie – na „plecach“:
– centralnie umieszczony napis ołówkiem: Olga de Boznanska | [...]me | [...] gauche – informacja ta powtórzona na nalepce częściowo przykrywającej ten opis: Olga de Boznanska | pour elle meme | signé en bas a gaouche;
– poniżej nalepka: D.16.664 | Boznanska | Self portrait;
– w p.g. rogu nalepka z wystawy Boznańskiej w Muzeum Narodowym w Warszawie 25 II – 2 V 2015;
– poniżej nalepka paryskiej, istniejącej do dziś, firmy ramiarskiej ENCADREMENTS et DORURE
na ramie:
– w p.d. rogu nalepka inwentarzowa MNW (długopis, druk): [...] . 664/14 | Muzeum Narodowe | w Warszawie
– na prawej krawędzi ramy nalepka z numerem 53
Proweniencja:
– kolekcja Wojciecha Borzobohatego, Paryż
– następnie kolekcja prywatna, Polska
Na zamówienie Feliksa Mangghi Jasieńskiego Olga Boznańska wykonała autoportret, o którym wspominała w liście z 20 grudnia 1906 roku:
Wreszcie portret mój skończony, dotąd go malowałam z przerwami, aby wyszedł, bo inaczej byłby sczerniał. Nie mogłam, czyli raczej nie widziałam siebie w lustrze inaczej, mimo tego, że znajomi mnie widzą inną niż na portrecie. Czy ma jakąkolwiek wartość podobizny, nie wiem, w każdym razie j'y ai mis la meilleur volont pour le faire aussi bien que possible (włożyłam w to najlepszą wolę, by go namalować najlepiej, jak tylko można). [...] Jest w złotej ramie, która jest bardzo odpowiednia i dobrze wygląda.
Manggha Boznańskiej. Inspiracje sztuką Japonii w malarstwie Olgi Boznańskiej, Kraków 2006, s. 127
Obraz wystawiany:
– Biblioteka Polska, Paryż, 1990;
– Olga Boznańska (1865-1940), Muzeum Narodowe w Krakowie, 2014-2015, nr kat. I.16;
– Olga Boznańska (1865-1940), Muzeum Narodowe w Warszawie, 2015, poz. kat. 78.
Obraz reprodukowany lub opisywany w:
– H. Blum, Olga Boznańska, Warszawa 1974;
– E. Bobrowska-Jakubowska, Paryskie ślady Boznańskiej, “Art & Business“ 1994, nr 3-4, il. s. 37;
– A. Król, Boznańska nieznana, Kraków 2005, il. s. 102;
– Manggha Boznańskiej. Inspiracje sztuką Japonii w malarstwie Olgi Boznańskiej, Centrum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha, Kraków 2006;
– Olga Boznańska (1865-1940), katalog wystawy w Muzeum Narodowym w Krakowie, red. E. Bobrowska, U. Kozakowska-Zaucha, Kraków 2014, nr I.16., il. s. 125;
– Olga Boznańska (1865-1940), katalog wystawy w Muzeum Narodowym w Warszawie, red. zbior., Warszawa 2015, poz. 78, il. s. 171.