W Autoportrecie narożnym Krzysztof Wodiczko posłużył się własnym wizerunkiem wklejonym w narożnik galerii, przedstawiając widzeniu odbiorców wypaczony obraz swojej twarzy. Wizerunek autora, którego spojrzenie nie wykraczało poza widzenie samego siebie było ironiczną i autoironiczną konstatacja na temat narcystycznej kondycji artystów tkwiących w zaklętym kręgu własnych rozważań i unikających kontaktu z rzeczywistością. W tej wczesnej pracy późniejszy twórca sztuki społecznej i publicznej dystansował się od życia w "nierealnym, wyimaginowanym świecie artystycznych autorefleksji". Autoportret narożny jest jedyną zachowaną pracą Wodiczki z serii trzech autoportretowych realizacji z początku lat 70.
Praca była wystawiana m.in.: Galeria Akumulatory 2, Poznań, 1974; Fundacja Profile, Warszawa, 2009; Zachęta Narodowa Galeria Sztuki, Warszawa, 2012, MOCAK Muzeum Sztuki Współczesnej, Kraków, 2013; DOX Centre of Contemporary Art, Praga, 2013.
Praca był reprodukowana m. in.: Krzysztof Wodiczko, Out/Inside(rs), DOX Centre of Contemporary Art, Prague 2013; Krzysztof Wodiczko. Przejście 1969 - 1979, Fundacja Profile, Warszawa, 2012; Krzysztof Wodiczko. Na rzecz domeny publicznej, Muzeum Sztuki w Łodzi, Łódź 2015
1974
realizacja zdjęć użytych w pracy: Jan Flajszman
fotografia naklejona na bibułę, w dwóch częściach:
132 x 38 cm (lewa strona); 138 x 49 cm (prawa strona)
vintage print
certyfikat podpisany przez artystę
W Autoportrecie narożnym Krzysztof Wodiczko posłużył się własnym wizerunkiem wklejonym w narożnik galerii, przedstawiając widzeniu odbiorców wypaczony obraz swojej twarzy. Wizerunek autora, którego spojrzenie nie wykraczało poza widzenie samego siebie było ironiczną i autoironiczną konstatacja na temat narcystycznej kondycji artystów tkwiących w zaklętym kręgu własnych rozważań i unikających kontaktu z rzeczywistością. W tej wczesnej pracy późniejszy twórca sztuki społecznej i publicznej dystansował się od życia w "nierealnym, wyimaginowanym świecie artystycznych autorefleksji". Autoportret narożny jest jedyną zachowaną pracą Wodiczki z serii trzech autoportretowych realizacji z początku lat 70.
Praca była wystawiana m.in.: Galeria Akumulatory 2, Poznań, 1974; Fundacja Profile, Warszawa, 2009; Zachęta Narodowa Galeria Sztuki, Warszawa, 2012, MOCAK Muzeum Sztuki Współczesnej, Kraków, 2013; DOX Centre of Contemporary Art, Praga, 2013.
Praca był reprodukowana m. in.: Krzysztof Wodiczko, Out/Inside(rs), DOX Centre of Contemporary Art, Prague 2013; Krzysztof Wodiczko. Przejście 1969 - 1979, Fundacja Profile, Warszawa, 2012; Krzysztof Wodiczko. Na rzecz domeny publicznej, Muzeum Sztuki w Łodzi, Łódź 2015