Z powodu alergii (uczulenie na glinę i farby olejne), bardzo wcześnie musiał porzucić malarstwo olejne i rzeźbę.
W pierwszej fazie Skoczylas prowadził swe poszukiwania artystyczne w zakresie kilku technik graficznych. W jego litografiach dominowała dekoracyjnie traktowana plama barwna, obwiedziona giętkim konturem; w akwafortach przewagę zyskała dramatyczna nastrojowość o modernistycznej proweniencji. Nowa praca, jak potem wspominał, "wzięła go z miejsca".
"Twarz Skoczylasa jest dość pełna, otwarte spojrzenie cechuje stanowczość i siła, usta są zmysłowe jak u ludzi lubiących życie" - pisała w jego biografii Maria Grońska.
akwaforta, sucha igła,
24,5 x 21 cm na arkuszu
36 x 27 (zagięcia rogów arkusza)
Z powodu alergii (uczulenie na glinę i farby olejne), bardzo wcześnie musiał porzucić malarstwo olejne i rzeźbę.
W pierwszej fazie Skoczylas prowadził swe poszukiwania artystyczne w zakresie kilku technik graficznych. W jego litografiach dominowała dekoracyjnie traktowana plama barwna, obwiedziona giętkim konturem; w akwafortach przewagę zyskała dramatyczna nastrojowość o modernistycznej proweniencji. Nowa praca, jak potem wspominał, "wzięła go z miejsca".
"Twarz Skoczylasa jest dość pełna, otwarte spojrzenie cechuje stanowczość i siła, usta są zmysłowe jak u ludzi lubiących życie" - pisała w jego biografii Maria Grońska.