W latach 1895-1899 studiował w krakowskiej SSP pod kierunkiem F. Cynka, J. Malczewskiego, J. Unierzyckiego i J. Stanisławskiego. Lata 1899-1901 kontynuował naukę w paryskiej École des Beaux-Arts w pracowni J.L. Gerôme`a. Podczas II wojny światowej przebywał w Rosji, Tel-Avivie i Jerozolimie. Po powrocie do kraju zamieszkał w Krakowie, następnie zaś przeniósł się do Szklarskiej Poręby. Należał m.in. do TAP "Sztuka", Grupy Zero, Grupy Pięciu oraz "Secesji" wiedeńskiej. Na jego pracę ogromny wpływ miała twórczość J. Malczewskiego. Malował głównie portrety oraz sceny o charakterze symbolicznym, pełne nastrojowości oraz religijnych i patriotycznych treści, dla których modelami byli często prości ludzie, zyskujący w jego obrazach ponadczasową godność. Prace Hofmana utrzymane są w intensywnych, nasyconych barwach, które dodatkowo podkreślają głębię ekspresji przedstawienia.
olej, płyta, 92 x 73 cm
sygn. p. d.: WlastimilHofman dat.:1913
na odwrociu nalepka z XVIII Wystawy Sztuki nr 2575 w TPSP w Krakowie
W latach 1895-1899 studiował w krakowskiej SSP pod kierunkiem F. Cynka, J. Malczewskiego, J. Unierzyckiego i J. Stanisławskiego. Lata 1899-1901 kontynuował naukę w paryskiej École des Beaux-Arts w pracowni J.L. Gerôme`a. Podczas II wojny światowej przebywał w Rosji, Tel-Avivie i Jerozolimie. Po powrocie do kraju zamieszkał w Krakowie, następnie zaś przeniósł się do Szklarskiej Poręby. Należał m.in. do TAP "Sztuka", Grupy Zero, Grupy Pięciu oraz "Secesji" wiedeńskiej. Na jego pracę ogromny wpływ miała twórczość J. Malczewskiego. Malował głównie portrety oraz sceny o charakterze symbolicznym, pełne nastrojowości oraz religijnych i patriotycznych treści, dla których modelami byli często prości ludzie, zyskujący w jego obrazach ponadczasową godność. Prace Hofmana utrzymane są w intensywnych, nasyconych barwach, które dodatkowo podkreślają głębię ekspresji przedstawienia.