David Ossipovitch Widhopff znany również jako DO Widhopff jest francuskim artystą pochodzenia ukraińskiego ze szkoły paryskiej, malarzem, ilustratorem, plakacistą, felietonistą, karykaturzysta, dekorator. Absolwent Cesarskiej Akademii w Odessie, przeniósł się do Monachium i wstąpił do Akademii Królewskiej w klasie Johanna Caspara Hertericha. Następnie przybył do Paryża w sierpniu 1887 i wstąpił do Académie Julian pod kierunkiem Tony'ego Roberta-Fleury'ego i Julesa Josepha Lefebvre'a. Uczestniczył w życiu artystycznym swoich czasów, mieszkał na Montmartre i wystawiał w Salon des Indépendants, Salon d'Automne, Salon des Tuileries. Poświęcono mu wystawy indywidualne w Eugène Blot w 1919 r w galerii B. Weill w 1929 r. oraz w Galerie des Artistes Modernes. David Ossipovitch Widhopff to kolosalny portret, z napiętymi mięśniami szyi, spojrzeniem prosto z legendarnej brody. Jego przyjaciele mówią o nim, podkreślając jego hojność, ale także jego herkulesową siłę. Marcel Lami w Courrier français z 1 maja 1904 porównuje Widhopffa do „Herkulesa równie potężnego w duszy jak i ciele… który oczarował Paryż swoją siłą, dobrocią, niewyczerpanym sercem, niewyczerpanym talentem… zdrowie, moc, kobiety »
Olej na płótnie, 44 x 45,5 cm,
Sygn. i dat. p.d. "DO Widhopff 26”
David Ossipovitch Widhopff znany również jako DO Widhopff jest francuskim artystą pochodzenia ukraińskiego ze szkoły paryskiej, malarzem, ilustratorem, plakacistą, felietonistą, karykaturzysta, dekorator. Absolwent Cesarskiej Akademii w Odessie, przeniósł się do Monachium i wstąpił do Akademii Królewskiej w klasie Johanna Caspara Hertericha. Następnie przybył do Paryża w sierpniu 1887 i wstąpił do Académie Julian pod kierunkiem Tony'ego Roberta-Fleury'ego i Julesa Josepha Lefebvre'a. Uczestniczył w życiu artystycznym swoich czasów, mieszkał na Montmartre i wystawiał w Salon des Indépendants, Salon d'Automne, Salon des Tuileries. Poświęcono mu wystawy indywidualne w Eugène Blot w 1919 r w galerii B. Weill w 1929 r. oraz w Galerie des Artistes Modernes. David Ossipovitch Widhopff to kolosalny portret, z napiętymi mięśniami szyi, spojrzeniem prosto z legendarnej brody. Jego przyjaciele mówią o nim, podkreślając jego hojność, ale także jego herkulesową siłę. Marcel Lami w Courrier français z 1 maja 1904 porównuje Widhopffa do „Herkulesa równie potężnego w duszy jak i ciele… który oczarował Paryż swoją siłą, dobrocią, niewyczerpanym sercem, niewyczerpanym talentem… zdrowie, moc, kobiety »