David Ossipovitch Widhopff znany również jako DO Widhopff jest francuskim artystą pochodzenia ukraińskiego ze szkoły paryskiej, malarzem, ilustratorem, plakacistą, felietonistą, karykaturzysta, dekorator. Absolwent Cesarskiej Akademii w Odessie, przeniósł się do Monachium i wstąpił do Akademii Królewskiej w klasie Johanna Caspara Hertericha. Następnie przybył do Paryża w sierpniu 1887 i wstąpił do Académie Julian pod kierunkiem Tony'ego Roberta-Fleury'ego i Julesa Josepha Lefebvre'a. Uczestniczył w życiu artystycznym swoich czasów, mieszkał na Montmartre i wystawiał w Salon des Indépendants, Salon d'Automne, Salon des Tuileries. Poświęcono mu wystawy indywidualne w Eugène Blot w 1919 r w galerii B. Weill w 1929 r. oraz w Galerie des Artistes Modernes. David Ossipovitch Widhopff to kolosalny portret, z napiętymi mięśniami szyi, spojrzeniem prosto z legendarnej brody. Jego przyjaciele mówią o nim, podkreślając jego hojność, ale także jego herkulesową siłę. Marcel Lami w Courrier français z 1 maja 1904 porównuje Widhopffa do „Herkulesa równie potężnego w duszy jak i ciele… który oczarował Paryż swoją siłą, dobrocią, niewyczerpanym sercem, niewyczerpanym talentem… zdrowie, moc, kobiety »

088
Dawid Osipowicz WIDHOPFF (1867 Odessa - 1933)

Autoportret, 1926 r.

Olej na płótnie, 44 x 45,5 cm,
Sygn. i dat. p.d. "DO Widhopff 26”

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

David Ossipovitch Widhopff znany również jako DO Widhopff jest francuskim artystą pochodzenia ukraińskiego ze szkoły paryskiej, malarzem, ilustratorem, plakacistą, felietonistą, karykaturzysta, dekorator. Absolwent Cesarskiej Akademii w Odessie, przeniósł się do Monachium i wstąpił do Akademii Królewskiej w klasie Johanna Caspara Hertericha. Następnie przybył do Paryża w sierpniu 1887 i wstąpił do Académie Julian pod kierunkiem Tony'ego Roberta-Fleury'ego i Julesa Josepha Lefebvre'a. Uczestniczył w życiu artystycznym swoich czasów, mieszkał na Montmartre i wystawiał w Salon des Indépendants, Salon d'Automne, Salon des Tuileries. Poświęcono mu wystawy indywidualne w Eugène Blot w 1919 r w galerii B. Weill w 1929 r. oraz w Galerie des Artistes Modernes. David Ossipovitch Widhopff to kolosalny portret, z napiętymi mięśniami szyi, spojrzeniem prosto z legendarnej brody. Jego przyjaciele mówią o nim, podkreślając jego hojność, ale także jego herkulesową siłę. Marcel Lami w Courrier français z 1 maja 1904 porównuje Widhopffa do „Herkulesa równie potężnego w duszy jak i ciele… który oczarował Paryż swoją siłą, dobrocią, niewyczerpanym sercem, niewyczerpanym talentem… zdrowie, moc, kobiety »