Decydujący wpływ na ukształtowanie się postawy twórczej Hofmana wywarła symbolistyczna sztuka Malczewskiego; artysta uznawany jest za kontynuatora wyznaczonej przez Malczewskiego linii symboliczno-alegorycznego malarstwa zarówno w zakresie podejmowanych motywów ikonograficznych jak i stosowanej stylistyki oraz kompozycyjnych rozwiązań. Jego umiejętności artystyczne przejawiły się także w serii autoportretów malowanych w różnych okresach życia, często - podobnie jak u Malczewskiego - finezyjnie upozowanych i dopełnionych alegorycznym sztafażem. Do tej grupy prac należy oferowany obraz, jeden z najlepszych autoportretów artysty, który umiejscawia siebie na neutralnym tle. Przenikliwe spojrzenie twórcy inicjuje "dialog" z widzem.

13
Wlastimil HOFMAN (1881 Karlin - 1970 Szklarska Poręba)

Autoportret, 1921 r.

olej, deska, 63 x 43,5 cm
sygnowany l.g.: Wlastimil /Hofman 1921
wzdłuż górnej krawędzi dedykacja: Pani Bronisławie Koncowej / na pamiątkę pobytu na Salwatorze
Na odwrocie szczątkowo zachowane 2 nalepki wystawowe (TPSP?, TZSP?)


Estymacja: 40 000 - 45 000 zł

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Decydujący wpływ na ukształtowanie się postawy twórczej Hofmana wywarła symbolistyczna sztuka Malczewskiego; artysta uznawany jest za kontynuatora wyznaczonej przez Malczewskiego linii symboliczno-alegorycznego malarstwa zarówno w zakresie podejmowanych motywów ikonograficznych jak i stosowanej stylistyki oraz kompozycyjnych rozwiązań. Jego umiejętności artystyczne przejawiły się także w serii autoportretów malowanych w różnych okresach życia, często - podobnie jak u Malczewskiego - finezyjnie upozowanych i dopełnionych alegorycznym sztafażem. Do tej grupy prac należy oferowany obraz, jeden z najlepszych autoportretów artysty, który umiejscawia siebie na neutralnym tle. Przenikliwe spojrzenie twórcy inicjuje "dialog" z widzem.