Portret z pejzażowym tłem, w nietypowym dla twórczości artysty ujęciu - od tyłu z profilu. W 1917 Wlastimil Hofman wrócił do Krakowa ze swoją wielką miłością Adą Hammerową (żoną kuzyna) poznaną w 1915. Z powodów politycznych (zatarg Polski i Czechosłowacji o Śląsk Cieszyński) musieli w 1919 opuścić Polskę. Adzie, jako obywatelce czechosłowackiej groziło internowanie. W Paryżu poznali rzeźbiarza Antoine Bourdella, potomków Mickiewicza, Hofman zaprzyjaźnił się z Tadeuszem Makowskim.
Olej, deska; wym.: 35 x 26,5 cm; sygn. l.g.: Wlastimil Hofman / 1919 Paryż. Na odwrocie opis autorski: Zaczęte 26 III 1919 Paryż.
Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacjiPortret z pejzażowym tłem, w nietypowym dla twórczości artysty ujęciu - od tyłu z profilu. W 1917 Wlastimil Hofman wrócił do Krakowa ze swoją wielką miłością Adą Hammerową (żoną kuzyna) poznaną w 1915. Z powodów politycznych (zatarg Polski i Czechosłowacji o Śląsk Cieszyński) musieli w 1919 opuścić Polskę. Adzie, jako obywatelce czechosłowackiej groziło internowanie. W Paryżu poznali rzeźbiarza Antoine Bourdella, potomków Mickiewicza, Hofman zaprzyjaźnił się z Tadeuszem Makowskim.