HISTORIA EGZEMPLARZA:
Austin, bądź po prostu Mini, oferowane podczas aukcji 1 lipca to pojazd, który został wyprodukowany w 1968 roku. Autko było używane do codziennych dojazdów do pracy w małym miasteczku w regionie wielkopolski. Samochód został zakupiony przez obecną właścicielkę w stanie, który wymagał renowacji. Silnik oraz wnętrze zostały zastąpione częściami z nowszego modelu. Austin trafił do warsztatu we Wrocławiu, który specjalizuje się w serwisowaniu i odbudowie klasycznych modeli. Karoseria została poddana pracom blacharskim, a następnie polakierowana na efektowny, wiśniowy kolor. Auto zostało poddane kompletnemu serwisowi mechanicznemu, dzięki czemu autko przez wiele lat sprawiało bezproblemową frajdę swojej właścicielce. Po kilkuletniej eksploatacji na lakierze pojawiło się kilka drobnych ubytków, jednak nie wpływają one na uroczy charakter pojazdu, które obecnie jest gotowy nawet do dalszych podróży, bądź uczestnictwa w zlotach samochodów klasycznych.
HISTORIA MODELU:
Mini już od samego początku produkcji zyskało miano ikony motoryzacji. To małe auto pomagało Brytyjczykom w sprawnym przeciskaniu się przez ciasne drogi zatłoczonego Londynu. Dyskretny urok filigranowej konstrukcji niesłychanie cieszył oko. W prestiżowym międzynarodowym konkursie na "Samochód XX wieku" zajął 2. miejsce, ustępując jedynie Fordowi T. Przyczyną powstania popularnego Mini był kryzys paliwowy, którego widmo wisiało nad powojenną Europą. Prace projektowe rozpoczęły się w roku 1956 i były odpowiedzią na działania innych europejskich producentów, prezentujących małe i oszczędne pojazdy. Głównym założeniem brytyjskiego "auta dla ludu" było zmieszczenie się w wymiarach 10 x 4 x 4 stóp (3 x 1,2 x 1,2 m). Ze względu na ograniczone fundusze konstruktorzy byli zmuszeni użyć istniejącej już jednostki napędowej. ADO15 (przedprodukcyjna nazwa projektu) wyposażono w 4-cylindrowy silnik chłodzony cieczą, pochodzący od British Motor Corporation. Silnik został umieszczony z przodu, a napęd był przekazywany na przednie koła przez 4-biegową skrzynię. Premiera prasowa nastąpiła w kwietniu 1959 roku. W drugiej połowie roku była już gotowa pierwsza partia pojazdów przeznaczonych na sprzedaż. Auto było dostępne na rynku zarówno pod marką Austin, jak i Morris, które należały do konsorcjum BMC. W latach 80. i 90. duch Mini był wciąż żywy i ponownie został ikoną stylu, tym razem retro... Kultowymi stały się limitowane edycje takie jak: Mini 25, Mini Red Flame, Mini Red Hot, Mini Check Mate, Mini Studio 2, Mini Piccadilly czy Mini Tahiti. Na przestrzeni lat Mini przechodziło wiele ewolucji, trudno opisać wszystkie, bo było ich aż siedem. Ostatnie wcielenie, oznaczone jako VII, zostało zaprezentowane w 1996 roku. Główną zmianą w stosunku do poprzedników było zastosowanie silnika o pojemności 1275 cm3, wyposażonego w podwójny wtrysk paliwa oraz chłodnicę umieszczoną z przodu. W niektórych wersjach samochodu pojawiły się również poduszki powietrzne, wymagane przez europejskie normy bezpieczeństwa. Produkcję zakończono oficjalnie w 2000 roku po 41 latach. Samochód na stałe wpisał się w krajobraz londyńskich uliczek, jednak pokochała go cała Europa. Legendarne rajdowe wersje Cooper S osiągają dziś na rynku coraz wyższe ceny, lecz nie tylko one przyciągają wzrok kolekcjonerów. Można śmiało stwierdzić, że każda wersja tego małego "mieszczucha" o wielkim sercu wzbudza serdeczny uśmiech na twarzach przechodniów.
Klimatyczny pojazd rodem z lat 60-tych; legenda brytyjskiej motoryzacji; atrakcyjny i przystępny cenowo klasyk
silnik: 1.0l, R4; moc: 39 koni mechanicznych; inne dane: skrzynia biegów manualna, napęd na przednie koła; stan prawny: zarejestrowany w Polsce
Nr nadwozia: AASAL401701
HISTORIA EGZEMPLARZA:
Austin, bądź po prostu Mini, oferowane podczas aukcji 1 lipca to pojazd, który został wyprodukowany w 1968 roku. Autko było używane do codziennych dojazdów do pracy w małym miasteczku w regionie wielkopolski. Samochód został zakupiony przez obecną właścicielkę w stanie, który wymagał renowacji. Silnik oraz wnętrze zostały zastąpione częściami z nowszego modelu. Austin trafił do warsztatu we Wrocławiu, który specjalizuje się w serwisowaniu i odbudowie klasycznych modeli. Karoseria została poddana pracom blacharskim, a następnie polakierowana na efektowny, wiśniowy kolor. Auto zostało poddane kompletnemu serwisowi mechanicznemu, dzięki czemu autko przez wiele lat sprawiało bezproblemową frajdę swojej właścicielce. Po kilkuletniej eksploatacji na lakierze pojawiło się kilka drobnych ubytków, jednak nie wpływają one na uroczy charakter pojazdu, które obecnie jest gotowy nawet do dalszych podróży, bądź uczestnictwa w zlotach samochodów klasycznych.
HISTORIA MODELU:
Mini już od samego początku produkcji zyskało miano ikony motoryzacji. To małe auto pomagało Brytyjczykom w sprawnym przeciskaniu się przez ciasne drogi zatłoczonego Londynu. Dyskretny urok filigranowej konstrukcji niesłychanie cieszył oko. W prestiżowym międzynarodowym konkursie na "Samochód XX wieku" zajął 2. miejsce, ustępując jedynie Fordowi T. Przyczyną powstania popularnego Mini był kryzys paliwowy, którego widmo wisiało nad powojenną Europą. Prace projektowe rozpoczęły się w roku 1956 i były odpowiedzią na działania innych europejskich producentów, prezentujących małe i oszczędne pojazdy. Głównym założeniem brytyjskiego "auta dla ludu" było zmieszczenie się w wymiarach 10 x 4 x 4 stóp (3 x 1,2 x 1,2 m). Ze względu na ograniczone fundusze konstruktorzy byli zmuszeni użyć istniejącej już jednostki napędowej. ADO15 (przedprodukcyjna nazwa projektu) wyposażono w 4-cylindrowy silnik chłodzony cieczą, pochodzący od British Motor Corporation. Silnik został umieszczony z przodu, a napęd był przekazywany na przednie koła przez 4-biegową skrzynię. Premiera prasowa nastąpiła w kwietniu 1959 roku. W drugiej połowie roku była już gotowa pierwsza partia pojazdów przeznaczonych na sprzedaż. Auto było dostępne na rynku zarówno pod marką Austin, jak i Morris, które należały do konsorcjum BMC. W latach 80. i 90. duch Mini był wciąż żywy i ponownie został ikoną stylu, tym razem retro... Kultowymi stały się limitowane edycje takie jak: Mini 25, Mini Red Flame, Mini Red Hot, Mini Check Mate, Mini Studio 2, Mini Piccadilly czy Mini Tahiti. Na przestrzeni lat Mini przechodziło wiele ewolucji, trudno opisać wszystkie, bo było ich aż siedem. Ostatnie wcielenie, oznaczone jako VII, zostało zaprezentowane w 1996 roku. Główną zmianą w stosunku do poprzedników było zastosowanie silnika o pojemności 1275 cm3, wyposażonego w podwójny wtrysk paliwa oraz chłodnicę umieszczoną z przodu. W niektórych wersjach samochodu pojawiły się również poduszki powietrzne, wymagane przez europejskie normy bezpieczeństwa. Produkcję zakończono oficjalnie w 2000 roku po 41 latach. Samochód na stałe wpisał się w krajobraz londyńskich uliczek, jednak pokochała go cała Europa. Legendarne rajdowe wersje Cooper S osiągają dziś na rynku coraz wyższe ceny, lecz nie tylko one przyciągają wzrok kolekcjonerów. Można śmiało stwierdzić, że każda wersja tego małego "mieszczucha" o wielkim sercu wzbudza serdeczny uśmiech na twarzach przechodniów.