W drugiej połowie lat 60. w sztuce Lebensteina nastąpiła istotna zmiana. Choć artysta nigdy nie odszedł od figury (ludzkiej i/lub zwierzęcej) jako głównego motywu swych kompozycji, to jednak w poprzednich seriach: Figur osiowych i Bestiariach poddawał ją daleko idącej schematyzacji czy deformacji. W obrazach z lat 60. postać traktowana jest swobodniej i choć bywa karykaturalnie przerysowana, to jednak przestaje być li tylko pretekstem do zabiegów formalnych, zyskuje podmiotowość. W tym okresie powstają układy czy typy kompozycyjne, które artysta często powtarzał w różnych wariantach. Studia rysunkowe, czy to szkice długopisem, piórem, ołówkiem itp., czy w technikach malarskich - akwareli, gwaszu, pasteli, są bezcenne dla poznania warsztatu i kształtowania się tych motywów w wyobraźni artysty.
akwarela, pastel, ołówek, papier
48,7 x 60,9 cm
sygn. oł. p.d.: Lebenstein 69
na odwr. sygn. oł.: Lebenstein | 19 69 | "Au sous-sol du Louvre"
W drugiej połowie lat 60. w sztuce Lebensteina nastąpiła istotna zmiana. Choć artysta nigdy nie odszedł od figury (ludzkiej i/lub zwierzęcej) jako głównego motywu swych kompozycji, to jednak w poprzednich seriach: Figur osiowych i Bestiariach poddawał ją daleko idącej schematyzacji czy deformacji. W obrazach z lat 60. postać traktowana jest swobodniej i choć bywa karykaturalnie przerysowana, to jednak przestaje być li tylko pretekstem do zabiegów formalnych, zyskuje podmiotowość. W tym okresie powstają układy czy typy kompozycyjne, które artysta często powtarzał w różnych wariantach. Studia rysunkowe, czy to szkice długopisem, piórem, ołówkiem itp., czy w technikach malarskich - akwareli, gwaszu, pasteli, są bezcenne dla poznania warsztatu i kształtowania się tych motywów w wyobraźni artysty.