La Goulue (Żarłoczek), urodzona jako Louise Weber, była ambitną wiejską praczką, która zasłynęła tańcząc kankana. Przezwana ze względu na swój nienasycony apetyt na życie i jedzenie, agresywnie zabiegała o sławę, tańcząc w przezroczystych muślinowych majtkach, pozując topless na zdjęciach reklamowych i kultywując reputację rozwiązłej. Szybko stała się popularna w tańcu w klubach w całym Paryżu, szczególnie na przedmieściach - zarówno ze względu na swoje umiejętności taneczne, jak również bezczelne i śmiałe zachowanie. Jej kostium składał się z sukni z głębokim dekoltem, często kopiowanej fryzury i czarnego chokera z wstążki. Jej wygląd był tak charakterystyczny, że w najsłynniejszych obrazach Lautreca nie musiał nawet pokazywać jej z przodu. Jej ponadprzeciętna osobowość i zdolności taneczne zostały zauważone przez właścicieli Moulin Rouge, gdzie zadebiutowała w 1891 roku. Jej najsłynniejszy numer to taniec jak can-can zwany chahut, który wykonywała z Jules Renaudin, byłym tancerzem, który został kupcem wina.
Oprawy widoczne na wizualizacjach mają charakter poglądowy i nie stanowią oferty handlowej.
Litografia; papier Arches; 56 x 40 cm w świetle oprawy; oprawiona w ramę o wym. 64 x 49 cm;
sygn. na płycie l.d. monogram wiązany „TL”; opisany l.d. „Deschamps Grav.Lith.Mourlot imp. 76”;
druk wykonał mistrz litografii Henri Deschamps w Atelier Mourlot.
La Goulue (Żarłoczek), urodzona jako Louise Weber, była ambitną wiejską praczką, która zasłynęła tańcząc kankana. Przezwana ze względu na swój nienasycony apetyt na życie i jedzenie, agresywnie zabiegała o sławę, tańcząc w przezroczystych muślinowych majtkach, pozując topless na zdjęciach reklamowych i kultywując reputację rozwiązłej. Szybko stała się popularna w tańcu w klubach w całym Paryżu, szczególnie na przedmieściach - zarówno ze względu na swoje umiejętności taneczne, jak również bezczelne i śmiałe zachowanie. Jej kostium składał się z sukni z głębokim dekoltem, często kopiowanej fryzury i czarnego chokera z wstążki. Jej wygląd był tak charakterystyczny, że w najsłynniejszych obrazach Lautreca nie musiał nawet pokazywać jej z przodu. Jej ponadprzeciętna osobowość i zdolności taneczne zostały zauważone przez właścicieli Moulin Rouge, gdzie zadebiutowała w 1891 roku. Jej najsłynniejszy numer to taniec jak can-can zwany chahut, który wykonywała z Jules Renaudin, byłym tancerzem, który został kupcem wina.
Oprawy widoczne na wizualizacjach mają charakter poglądowy i nie stanowią oferty handlowej.