Wystawiany: Wystawa zbiorowa dzieł Józefa Brandta, Zachęta, czerwiec 1926. Przewodnik TZSP nr XIV, poz. 55
"[...] Wyrażam opinię, że jest to oryginalna praca Józefa Brandta (1841-1915) będąca brawurowym, z dużym zacięciem wykonanym studium kompozycyjnym do obrazu o batalistycznej tematyce związanej z wojnami turecko czy też tatarsko-polskimi. W przekonaniu moim szkic ten cechują wybitne walory artystyczne charakterystyczne dla twórczości Brandta" (z ekspertyzy prof. dr Jerzego Sienkiewicza z 4 XII 1975 r.).
ołówek, sepia, gwasz na papierze,
20 x 39 cm,
sygnowany ołówkiem p.d. "JB.", na odwrocie na papierowych plecach wtórnie przyklejona kartka wystawowa warszawskiego TZSP z danymi o obrazie (autor, tytuł, technika, data nadesłania - 14 VI 1926 r., właściciel - "H. Brandtowa / Radom") i numerem "15562"
Wystawiany: Wystawa zbiorowa dzieł Józefa Brandta, Zachęta, czerwiec 1926. Przewodnik TZSP nr XIV, poz. 55
"[...] Wyrażam opinię, że jest to oryginalna praca Józefa Brandta (1841-1915) będąca brawurowym, z dużym zacięciem wykonanym studium kompozycyjnym do obrazu o batalistycznej tematyce związanej z wojnami turecko czy też tatarsko-polskimi. W przekonaniu moim szkic ten cechują wybitne walory artystyczne charakterystyczne dla twórczości Brandta" (z ekspertyzy prof. dr Jerzego Sienkiewicza z 4 XII 1975 r.).