Autorska fotografia z projekcji na budynek mieszczący siedzibę koncernu AT & T na dolnym Manhattanie w Nowym Jorku. która została zaprezentowana dwa dni przed wyborami prezydenckimi w Stanach Zjednoczonych w 1984. Na północnej ścianie 40-piętrowego wieżowca artysta wyświetlił obraz gigantycznej dłoni wyciągniętej w geście składania przysięgi prezydenta elekta. Zdjęcie dłoni symbolicznie zwróconej ku siedzibie koncernu zostało zaczerpnięte z fotografii przedstawiającej Ronalda Reagana.

Praca reprodukowana m.in.w: Krzysztof Wodiczko. Public Address, Walker Art Center, Minneapolis 1992; Krzysztof Wodiczko. Instruments, projeccions, vehicles, Fundació Antoni Tãpies, Barcelona 1992; Krzysztof Wodiczko. Art Public, art critique. Textes, propos et documents, École supérieure des Beaux-Arts, Paris 1995; Krzysztof Wodiczko. Sztuka publiczna, Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski, Warszawa 1995; Krzysztof Wodiczko. The 4th Hiroshima Art. Prize Hiroshima City Museum of Contemporar Art., Hiroshima 1999; Krzysztof Wodiczko. Sztuka domeny publicznej, Fundacja Profile, Warszawa 2010, Krzysztof Wodiczko, Black Dog, London 2011; Krzysztof Wodiczko. Na rzecz domeny publicznej, Muzeum Sztuki w Łodzi, Łódź 2015.

30
Krzysztof WODICZKO (ur. 1943)

AT&T Long Lines Building, Nowy Jork

1984/2010
fotografia, papier, 30 x 45 cm
sygn. i dat. na naklejce na tylnym obramieniu
edycja 5/6

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Autorska fotografia z projekcji na budynek mieszczący siedzibę koncernu AT & T na dolnym Manhattanie w Nowym Jorku. która została zaprezentowana dwa dni przed wyborami prezydenckimi w Stanach Zjednoczonych w 1984. Na północnej ścianie 40-piętrowego wieżowca artysta wyświetlił obraz gigantycznej dłoni wyciągniętej w geście składania przysięgi prezydenta elekta. Zdjęcie dłoni symbolicznie zwróconej ku siedzibie koncernu zostało zaczerpnięte z fotografii przedstawiającej Ronalda Reagana.

Praca reprodukowana m.in.w: Krzysztof Wodiczko. Public Address, Walker Art Center, Minneapolis 1992; Krzysztof Wodiczko. Instruments, projeccions, vehicles, Fundació Antoni Tãpies, Barcelona 1992; Krzysztof Wodiczko. Art Public, art critique. Textes, propos et documents, École supérieure des Beaux-Arts, Paris 1995; Krzysztof Wodiczko. Sztuka publiczna, Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski, Warszawa 1995; Krzysztof Wodiczko. The 4th Hiroshima Art. Prize Hiroshima City Museum of Contemporar Art., Hiroshima 1999; Krzysztof Wodiczko. Sztuka domeny publicznej, Fundacja Profile, Warszawa 2010, Krzysztof Wodiczko, Black Dog, London 2011; Krzysztof Wodiczko. Na rzecz domeny publicznej, Muzeum Sztuki w Łodzi, Łódź 2015.