1985
odbitka żelatynowo-srebrowa, papier, 25,8 x 38,5 cm (30 x 40 cm),
sygn., dat. i tytuł na odwrocie,
jedna z trzech znanych odbitek,
vintage print
Dłubak zaczął pracę nad zdjęciami z cyklu Asymetria w 1983 r., dwa lata po rozpoczęciu cyklu malarskiego pod tym samym tytułem. Obrazy wypełniają płaskie minimalistyczne kompozycje. Fotograficzna część cyklu składa się z kilku serii: drzew, kartonów, twarzy, fragmentów ciała. To wieloletnia obserwacja powierzchni tylko pozornie jednolitych lub symetrycznych. Asymetria stanowi także programową wypowiedź Dłubaka o obrazie fotograficznym, który nie przylega do rzeczywistości. Fotografia według artysty jest zawsze zniekształceniem i efektem kreacji autora, jest asymetryczna względem świata.
Wystawy cyklu, m.in.: Asymetria, Mała Galeria ZPAF-CSW, Warszawa (1988, 1994); Asymmetry, Gallery Polish-American Artists Society (PAAS), Nowy Jork (1989).