1987
odbitka żelatynowo-srebrowa, 26,3 × 26,8 cm,
sygn., sygn. "Zbigniew Dłubak", dat. i tytuł na odwrocie
vintage
Asymetria jest jednym z ważniejszych cykli w twórczości Dłubaka. Składają się nań zarówno prace fotograficzne, jak i malarskie, które postrzegał w perspektywie filozoficznej. Cykl, realizowany od 1983 r. aż do śmierci artysty, w nowatorski sposób nawiązywał do konstruktywizmu, kontynuując zagadnienia zawarte w Teorii widzenia Władysława Strzemińskiego (Wydawnictwo Literackie, 1958). W komentarzu do niego pisał Dłubak: "Zacieram zwykłe rozpoznanie przedmiotów, by zbliżyć się do istoty tego, co kryje się głęboko w widoku rzeczy. W widoku, a więc w nas".
Wystawa, m.in. Zbigniew Dłubak. Fotografie z lat 1947-1950, 1983-2000, Zachęta Narodowa Galeria Sztuki, Warszawa (2003).