"Igor Mitoraj należy do tych rzeźbiarzy, którzy wciąż ukazują figurę ludzką pełną tajemnicy, poetyckiej siły i wyrafinowanego piękna. Zafascynowany urodą antycznej rzeźby, tworzy figury herosów, starożytnych bogów, mitycznych bohaterów". Słowa Moniki Rydiger znajdują potwierdzenie w oferowanej rzeźbie "Asklepios". Nazwą tą w mitologii greckiej określano boga sztuki lekarskiej. Praca pochodzi z serii C, wykonanej w 1988 roku. Dodatkowo posiada unikatowy certyfikat autentyczności, podpisany przez samego artystę.
Światowej sławy polski rzeźbiarz Igor Mitoraj, jest jednym z tych twórców, którego sztuka nie tylko zyskała uznanie i miejsce w polskich i zagranicznych muzeach, ale także w przestrzeni publicznej. Gigantyczne głowy, fragmenty ciał, często popękane, niekompletne, mocno wyróżniają się w takich miastach jak Paryż, Rzym, Kraków czy Londyn. Inspiracje starożytnością, klasyczną formą wzbogacone są indywidualnym stylem artysty. Klasyczne piękno w tym wypadku nie jest idealnym wyważeniem proporcji i doskonałych kształtów. Pomimo, że nawiązuje do mitycznych herosów i bogów, jest po ludzku ułomne. Tym zyskuje na niepowtarzalności.
brąz patynowany; wys. całkowita z podstawą: 47,5 cm;
sygn. u dołu: MITORAJ;
na odwrocie oznaczenie: C 466 / 1000 H.C.
Praca posiada certyfikat autentyczności z podpisem autora
"Igor Mitoraj należy do tych rzeźbiarzy, którzy wciąż ukazują figurę ludzką pełną tajemnicy, poetyckiej siły i wyrafinowanego piękna. Zafascynowany urodą antycznej rzeźby, tworzy figury herosów, starożytnych bogów, mitycznych bohaterów". Słowa Moniki Rydiger znajdują potwierdzenie w oferowanej rzeźbie "Asklepios". Nazwą tą w mitologii greckiej określano boga sztuki lekarskiej. Praca pochodzi z serii C, wykonanej w 1988 roku. Dodatkowo posiada unikatowy certyfikat autentyczności, podpisany przez samego artystę.
Światowej sławy polski rzeźbiarz Igor Mitoraj, jest jednym z tych twórców, którego sztuka nie tylko zyskała uznanie i miejsce w polskich i zagranicznych muzeach, ale także w przestrzeni publicznej. Gigantyczne głowy, fragmenty ciał, często popękane, niekompletne, mocno wyróżniają się w takich miastach jak Paryż, Rzym, Kraków czy Londyn. Inspiracje starożytnością, klasyczną formą wzbogacone są indywidualnym stylem artysty. Klasyczne piękno w tym wypadku nie jest idealnym wyważeniem proporcji i doskonałych kształtów. Pomimo, że nawiązuje do mitycznych herosów i bogów, jest po ludzku ułomne. Tym zyskuje na niepowtarzalności.