Proweniencja:
kolekcja prywatna, Warszawa

Światowej sławy polski rzeźbiarz był twórcą, którego sztuka znalazła uznanie i miejsce w polskich i zagranicznych muzeach, a także w przestrzeni publicznej. Gigantyczne głowy, fragmenty ciał, często popękane, niekompletne, mocno wyróżniają się w takich miastach jak Paryż, Rzym, Kraków czy Londyn. Artysta inspirował się kulturą i mitologią Greków i Rzymian. Piękno przedstawiane przez Mitoraja nie jest jednak idealne. Świadomie wprowadzane w strukturę rzeźb pęknięcia czy uszkodzenia, zwracają uwagę na kruchość ideału i jego pozorność w rzeczywistym świecie. Przedstawienia męskiego torsu w sztuce antycznej były powszechne. Zachwyt nad ciałem, doskonałą proporcją był jednym z wyznaczników ówczesnej epoki. Mitoraj odwołując się do tego kanonu stworzył współczesną wersję popularnego motywu.

32
Igor MITORAJ (1944 Oederan - 2014 Pietrasanta)

Asklepios

brąz patynowany, kamień;
wys. bez podstawy: 37,5 cm, wys. z podstawą: 47,5 cm, szer.: 27,2 cm;
sygn. u dołu: "MITORAJ";
oznaczenia na odwrocie: "C 622 1000 H.C"

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Proweniencja:
kolekcja prywatna, Warszawa

Światowej sławy polski rzeźbiarz był twórcą, którego sztuka znalazła uznanie i miejsce w polskich i zagranicznych muzeach, a także w przestrzeni publicznej. Gigantyczne głowy, fragmenty ciał, często popękane, niekompletne, mocno wyróżniają się w takich miastach jak Paryż, Rzym, Kraków czy Londyn. Artysta inspirował się kulturą i mitologią Greków i Rzymian. Piękno przedstawiane przez Mitoraja nie jest jednak idealne. Świadomie wprowadzane w strukturę rzeźb pęknięcia czy uszkodzenia, zwracają uwagę na kruchość ideału i jego pozorność w rzeczywistym świecie. Przedstawienia męskiego torsu w sztuce antycznej były powszechne. Zachwyt nad ciałem, doskonałą proporcją był jednym z wyznaczników ówczesnej epoki. Mitoraj odwołując się do tego kanonu stworzył współczesną wersję popularnego motywu.