„Piękno nie jest kategorią estetyczną, przynajmniej dla mnie. Nigdy, tworząc moje rzeźby, nie zwracałem przesadnej uwagi na estetykę. Jeśli mają w sobie piękno – jeśli coś takiego w nich istnieje – wyłania się ono z uczuć, ze wzruszeń, i marzeń. Mógłbym powiedzieć – wyłania się z duszy, gdyby to słowo nie brzmiało zbyt górnolotnie” „[…] dlaczego jest łatwiej szokować nieszczęściem i tragedią? – pyta Mitoraj. Szokujmy pięknem, ale to bardzo trudne!”

Mitoraj w: Agnieszka Gralińska-Toborek, „(Post)klasycyzm Igora Mitoraja”, Warszawa-Toruń 2022, str. 150,151.

119
Igor MITORAJ (1944 Oederan - 2014 Pietrasanta)

Asklepios

brąz patynowany, podstawa z trawertynu
sygn. p.d.: „MITORAJ”, z tyłu wybita seria i numer: „A 735/1000 H.C.”.
wys. 48 cm

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

„Piękno nie jest kategorią estetyczną, przynajmniej dla mnie. Nigdy, tworząc moje rzeźby, nie zwracałem przesadnej uwagi na estetykę. Jeśli mają w sobie piękno – jeśli coś takiego w nich istnieje – wyłania się ono z uczuć, ze wzruszeń, i marzeń. Mógłbym powiedzieć – wyłania się z duszy, gdyby to słowo nie brzmiało zbyt górnolotnie” „[…] dlaczego jest łatwiej szokować nieszczęściem i tragedią? – pyta Mitoraj. Szokujmy pięknem, ale to bardzo trudne!”

Mitoraj w: Agnieszka Gralińska-Toborek, „(Post)klasycyzm Igora Mitoraja”, Warszawa-Toruń 2022, str. 150,151.