Bogusław Szwacz w 1937 roku otrzymał dyplom Krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych. W latach 40. XX wieku związał się z grupą Młodych Plastyków skupioną wokół Tadeusza Kantora. W 1947 roku jako stypendysta Ministra Kultury i Sztuki odbył podróż do Francji. Tam poznał artystów związanych z pismem „Le Surréalisme Révolutionnaire”. Został powołany przez Noëlem Arnaude, redaktora pisma, do grona współzałożycieli ruchu surrealistycznego. Po powrocie do Polski zamieszkał w Warszawie oraz został wykładowcą w Państwowej Wyższej Szkole Sztuk Plastycznych (ASP). Wtedy też wstąpił do Klubu Młodych Artystów i Naukowców. Jako język wypowiedzi artystycznej wybrał sztukę abstrakcyjną, która jego zdaniem była uniwersalna. Od 1955 roku artysta porzucił malarstwo figuratywne i zaczął tworzyć autorską koncepcję sztuki Ars-Horme - „Sztuki Poruszania Wyobraźni” na płótnie.
tempera olejna, płótno; 130 x 110 cm;
sygn. i dat. l. d.: * SZWACZ * 1969 *;
sygn., dat. i opis autorski na odwrocie: SZWACZ / 1969 / * / WARSZAWA / ul. Kościelna 8a m11 / * / "ARTHORMEGRAM CZARNY" [sic!] / * / * 130 x 110 cm * / * / temp. olej. / * poniżej powtórzona skrócona wersja opisu autorskiego, na odwrocie, na krośnie różne nalepki z opisami: - dotyczącymi innego z obrazów Bogusława Szwacza - Kompozycja z cyklu "Aura" Nr 3 z 1958 roku; - wywozowa CBWA Zachęta - Wystawa Sztuki Polskiej w Genewie w 1959; - Musee d'Art et d'Histoire - Wystawa "Art Polonais" w Genewie 1959; - galerii Związek Zawodowy Polskich Artystów Plastyków w Krakowie DOM PLASTYKÓW oraz opis analogicznej treści co na płótnie.
Bogusław Szwacz w 1937 roku otrzymał dyplom Krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych. W latach 40. XX wieku związał się z grupą Młodych Plastyków skupioną wokół Tadeusza Kantora. W 1947 roku jako stypendysta Ministra Kultury i Sztuki odbył podróż do Francji. Tam poznał artystów związanych z pismem „Le Surréalisme Révolutionnaire”. Został powołany przez Noëlem Arnaude, redaktora pisma, do grona współzałożycieli ruchu surrealistycznego. Po powrocie do Polski zamieszkał w Warszawie oraz został wykładowcą w Państwowej Wyższej Szkole Sztuk Plastycznych (ASP). Wtedy też wstąpił do Klubu Młodych Artystów i Naukowców. Jako język wypowiedzi artystycznej wybrał sztukę abstrakcyjną, która jego zdaniem była uniwersalna. Od 1955 roku artysta porzucił malarstwo figuratywne i zaczął tworzyć autorską koncepcję sztuki Ars-Horme - „Sztuki Poruszania Wyobraźni” na płótnie.