Studiował w krakowskiej ASP (1931-1939) m.in. u J. Pieńkowskiego i K. Frycza. W latach 1947-1948 podczas pobytu w Paryżu należał do grupy "La Surréalisme Révolutionnaire". W 1948 r. związał się z warszawskim Klubem Artystów i Naukowców. W 1955 r. porzucił malarstwo figuratywne, kierując się w stronę abstrakcji, początkowo typu informel. Od 1956 r. tworzył prace plastyczne będące odzwierciedleniem jego własnej teorii Ars-Horme. Dzieła te mogą być zainspirowane miejscem, którego klimat chcą oddać, stanem emocjonalnym, muzyką itd. Zbudowane są z drobnych znaków, liter, nieokreślonych form, punktów itp. Poprzez wzajemne relacje, zagęszczenia lub rozrzedzenia oraz kolorystykę tworzą one różne abstrakcyjne wzory i układy, kojarzące się z kosmosem, misternie wykonaną tkaniną lub materią widzianą pod mikroskopem.

85
Bogusław SZWACZ (1912 - 2009)

ARS-HORMEGRAF, 1960

technika mieszana na papierze, 20,4 x 14,2 cm,
sygnowany l.d. "szwacz / 1960"

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Studiował w krakowskiej ASP (1931-1939) m.in. u J. Pieńkowskiego i K. Frycza. W latach 1947-1948 podczas pobytu w Paryżu należał do grupy "La Surréalisme Révolutionnaire". W 1948 r. związał się z warszawskim Klubem Artystów i Naukowców. W 1955 r. porzucił malarstwo figuratywne, kierując się w stronę abstrakcji, początkowo typu informel. Od 1956 r. tworzył prace plastyczne będące odzwierciedleniem jego własnej teorii Ars-Horme. Dzieła te mogą być zainspirowane miejscem, którego klimat chcą oddać, stanem emocjonalnym, muzyką itd. Zbudowane są z drobnych znaków, liter, nieokreślonych form, punktów itp. Poprzez wzajemne relacje, zagęszczenia lub rozrzedzenia oraz kolorystykę tworzą one różne abstrakcyjne wzory i układy, kojarzące się z kosmosem, misternie wykonaną tkaniną lub materią widzianą pod mikroskopem.