Dzieło wysokiej rangi, starannie wykonane, rzadko spotykane ze srebrną patyną.

Rzeźbiarz francuski. W 1863 podjął studia w paryskiej École des Beaux-Arts u François Jouffroy. Tworzył głownie popiersia portretowe i wizerunki zwierząt. Wystawiał w paryskim salonie od 1868 r., kiedy to rezygnując z konkursu o Prix de Rome, postanowił zamiast tego spędzić czas we Florencji. Drugi raz był we Włoszech w latach 1873-74. Jego marmurowy „Duch strzegący tajemnicę grobowca” wykazuje wyraźny wpływ Michała Anioła. Wśród jego prac było kilka posągów stworzonych dla barona Rothschilda dla jego Château de Ferrières i grobowca na cmentarzu Montmartre w Paryżu dla Aleksandra Dumasa syna. W 1891 r. dołączył do nowo utworzonego Société des artistes français. W 1909 r. wykonał pomnik z brązu i granitu dla siedziby Światowego Związku Pocztowego w Bernie

294
René Charles de SAINT-MARCEAUX (1845 Reims - 1915 Paryż)

ARLEKIN, 1879

Odlew: Barbedienne
Brąz srebrzony, wys. 69 cm
Sygnowany St Marceux 1879, F. Barbedienne, Fondeur Paris; L16; stempel: głowa w prawo; Réduction Mécanique A. Collas Breveté

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Dzieło wysokiej rangi, starannie wykonane, rzadko spotykane ze srebrną patyną.

Rzeźbiarz francuski. W 1863 podjął studia w paryskiej École des Beaux-Arts u François Jouffroy. Tworzył głownie popiersia portretowe i wizerunki zwierząt. Wystawiał w paryskim salonie od 1868 r., kiedy to rezygnując z konkursu o Prix de Rome, postanowił zamiast tego spędzić czas we Florencji. Drugi raz był we Włoszech w latach 1873-74. Jego marmurowy „Duch strzegący tajemnicę grobowca” wykazuje wyraźny wpływ Michała Anioła. Wśród jego prac było kilka posągów stworzonych dla barona Rothschilda dla jego Château de Ferrières i grobowca na cmentarzu Montmartre w Paryżu dla Aleksandra Dumasa syna. W 1891 r. dołączył do nowo utworzonego Société des artistes français. W 1909 r. wykonał pomnik z brązu i granitu dla siedziby Światowego Związku Pocztowego w Bernie