Obraz "Arearea", znany również jako "Czerwony pies", to jedno z najbardziej znaczących dzieł Paula Gauguina. Gauguin stworzył to dzieło w 1892 roku, podczas swojego pobytu na Tahiti. Inspiracje do swoich obrazów czerpał z lokalnych opowieści i starożytnych tradycji religijnych Polinezji.Idylliczna scena z dwiema kobietami i rudym psem na pierwszym planie, a w tle kilka kobiet oddaje cześć posągowi Maorysów. Gauguin wymyślił święty rytuał i powiększył oryginalny mały posążek, aby nadać mu większe znaczenie w kompozycji obrazu. Niebo na obrazie zniknęło pod szeregiem kolorowych płaszczyzn - zielonej, żółtej i czerwonej, co nadaje dziełu charakterystyczną dla Gauguina paletę barw.
Dzieło jest przykładem współistnienia w malarstwie Gauguina marzeń i rzeczywistości, tworząc zaklęty świat pełen harmonii i melancholii, gdzie człowiek żyje pod ochroną bogów w naturalnym środowisku wyidealizowanej Polinezji.
Paul Gauguin jest uważany za innowatora malarstwa wszystkim, jego podejście do sztuki było rewolucyjne i odbiegało od konwencji panujących w jego czasach. Gauguin odszedł od realizmu i impresjonizmu, zamiast tego eksplorując i rozwijając nowe style, takie jak syntetyzm i cloisonizm.
Syntetyzm charakteryzował się uproszczeniem form, stosowaniem płaskich barwnych plam i odrzuceniem tradycyjnej perspektywy. Cloisonizm, z kolei, polegał na używaniu zdecydowanych konturów do oddzielania kolorów. Gauguin również eksperymentował z kolorami, używając ich w sposób symboliczny i emocjonalny, co było nowością w porównaniu do bardziej naturalistycznego użycia koloru przez innych artystów tamtych czasów.
Obraz znajduje się w kolekcji paryskiego Musée d'Orsay, które mieści się na dawnym dworcu kolejowym Paryża i jest przykładem niezwykle udanej rewitalizacji.
"Arearea" zostało pokazane po raz pierwszy w Paryżu wraz z innymi dziełami z Tahiti, obraz ten jest obecnie uważany za jedno z najważniejszych dzieł Gauguina i jest doceniany przez znawców sztuki na całym świecie.
Akwaforta „re-strike” na tincie, papier welinowy Arches France o wysokiej gramaturze; 23 x 31 (odcisk płyty), 28 x 38 (arkusz),
numerowana ołówkiem 35/350, sygn. z płyty pod kompozycją „Paul Gauguin”, sucha pieczęć wydawcy l.d. : litera K otoczona słowami „EDITION LIMITED CERTIFIED ARTS USA EUROPE SINCE 1998”.
Obraz "Arearea", znany również jako "Czerwony pies", to jedno z najbardziej znaczących dzieł Paula Gauguina. Gauguin stworzył to dzieło w 1892 roku, podczas swojego pobytu na Tahiti. Inspiracje do swoich obrazów czerpał z lokalnych opowieści i starożytnych tradycji religijnych Polinezji.Idylliczna scena z dwiema kobietami i rudym psem na pierwszym planie, a w tle kilka kobiet oddaje cześć posągowi Maorysów. Gauguin wymyślił święty rytuał i powiększył oryginalny mały posążek, aby nadać mu większe znaczenie w kompozycji obrazu. Niebo na obrazie zniknęło pod szeregiem kolorowych płaszczyzn - zielonej, żółtej i czerwonej, co nadaje dziełu charakterystyczną dla Gauguina paletę barw.
Dzieło jest przykładem współistnienia w malarstwie Gauguina marzeń i rzeczywistości, tworząc zaklęty świat pełen harmonii i melancholii, gdzie człowiek żyje pod ochroną bogów w naturalnym środowisku wyidealizowanej Polinezji.
Paul Gauguin jest uważany za innowatora malarstwa wszystkim, jego podejście do sztuki było rewolucyjne i odbiegało od konwencji panujących w jego czasach. Gauguin odszedł od realizmu i impresjonizmu, zamiast tego eksplorując i rozwijając nowe style, takie jak syntetyzm i cloisonizm.
Syntetyzm charakteryzował się uproszczeniem form, stosowaniem płaskich barwnych plam i odrzuceniem tradycyjnej perspektywy. Cloisonizm, z kolei, polegał na używaniu zdecydowanych konturów do oddzielania kolorów. Gauguin również eksperymentował z kolorami, używając ich w sposób symboliczny i emocjonalny, co było nowością w porównaniu do bardziej naturalistycznego użycia koloru przez innych artystów tamtych czasów.
Obraz znajduje się w kolekcji paryskiego Musée d'Orsay, które mieści się na dawnym dworcu kolejowym Paryża i jest przykładem niezwykle udanej rewitalizacji.
"Arearea" zostało pokazane po raz pierwszy w Paryżu wraz z innymi dziełami z Tahiti, obraz ten jest obecnie uważany za jedno z najważniejszych dzieł Gauguina i jest doceniany przez znawców sztuki na całym świecie.