Warszawski malarz. Kształcił się w Miejskiej Szkole Sztuk Zdobniczych i Malarstwa (1926-31). W latach 1936-39 używał pseudonimu Władysław Stachowicz. W latach 1935-39 malował cykle widoków architektonicznych (akwarelą) przedstawiających m.in. wnętrza Zamku Królewskiego, Pałacu w Wilanowie, widoki Starego Miasta i warszawskich ulic. Po wojnie w latach 1958-62 weduty olejne oraz w latach 1962-69 pejzaże z końmi. Widok północno-wschodniego narożnika Antykamery Króla. Widoczny jest fragment fryzu z puttami umieszczonymi na tle kratki. W narożniku pokoju znajduje się kominek ze zwierciadłem w regencyjnej ramie zwieńczonej kartuszem z herbem. Po lewej stronie pomiędzy dwoma fotelami stoi ogromny kabinet, nad którym wisi owalny portret Jana III. Po prawej - widać m.in. fragment przejścia do Sypialni Króla. Ściany pokoju wybite są zielonym aksamitem.
Akwarela, gwasz, węgiel, karton; 48,5 x 34,5 cm
Sygnowany p.d.: Wł. STACHOWICZ
Warszawski malarz. Kształcił się w Miejskiej Szkole Sztuk Zdobniczych i Malarstwa (1926-31). W latach 1936-39 używał pseudonimu Władysław Stachowicz. W latach 1935-39 malował cykle widoków architektonicznych (akwarelą) przedstawiających m.in. wnętrza Zamku Królewskiego, Pałacu w Wilanowie, widoki Starego Miasta i warszawskich ulic. Po wojnie w latach 1958-62 weduty olejne oraz w latach 1962-69 pejzaże z końmi. Widok północno-wschodniego narożnika Antykamery Króla. Widoczny jest fragment fryzu z puttami umieszczonymi na tle kratki. W narożniku pokoju znajduje się kominek ze zwierciadłem w regencyjnej ramie zwieńczonej kartuszem z herbem. Po lewej stronie pomiędzy dwoma fotelami stoi ogromny kabinet, nad którym wisi owalny portret Jana III. Po prawej - widać m.in. fragment przejścia do Sypialni Króla. Ściany pokoju wybite są zielonym aksamitem.