Ivo Nikić (ur. 1974 w Pristinie) uzyskał dyplom w 2003 roku na Wydziale Malarstwa ASP w Warszawie w pracowni prof. Jarosława Modzelewskiego, aneks w pracowni Sztuka w Przestrzeni Publicznej pod kierunkiem prof. Mirosława Duchowskiego. W swoich pracach posługuje się malarstwem, fotografią, filmem wideo i akcjami miejskimi; tworzy obiekty i instalacje. W 2006 roku był stypendystą Artist-In-Residence w Bernie w Szwajcarii. Uczestniczył w licznych wystawach zbiorowych i indywidualnych w kraju (CSW Zamek Ujazdowski, BWA Zielona Góra, Galeria Studio, Galeria Arsenał w Poznaniu, Fokus Łódź Biennale) i za granicą (m.in.: Humboldt Berlin, Umspannwerk; Bat-Yam International Biennale of Landscape Urbanism w Izraelu; Rotor w Grazu, Tokyo Fashion Week). W centrum jego zainteresowań znajdują się pejzaż miejski, cielesność, muzyka, brud, odpadki i estetyczne zgrzyty. Czerpie ze streetartowej stylistyki - szablony i farby w spreju - którą łączy z techniką laserunku i malarstwem fakturowym; czasem maluje farbami magnetycznymi w celu mocowania dodatkowych, mobilnych elementów do płaszczyzny obrazu. Zależy mu na efekcie „niechlujności” i poczuciu szybkiego tempa realizacji pracy. Zaskakuje zestawieniami motywów, nonszalancją estetyczną, poczuciem (czarnego) humoru. Stwarza atmosferę grozy. Bawi się skojarzeniami, rozmontowuje świat na części, kwestionuje gotowe rozwiązania, przewartościowuje kategorie piękna i brzydoty.
akryl, płótno, 100 x 70 cm
sygnowany, datowany i opisany na odwrociu: IVO NIKIĆ/”ANTYGONA”/2020.
Ivo Nikić (ur. 1974 w Pristinie) uzyskał dyplom w 2003 roku na Wydziale Malarstwa ASP w Warszawie w pracowni prof. Jarosława Modzelewskiego, aneks w pracowni Sztuka w Przestrzeni Publicznej pod kierunkiem prof. Mirosława Duchowskiego. W swoich pracach posługuje się malarstwem, fotografią, filmem wideo i akcjami miejskimi; tworzy obiekty i instalacje. W 2006 roku był stypendystą Artist-In-Residence w Bernie w Szwajcarii. Uczestniczył w licznych wystawach zbiorowych i indywidualnych w kraju (CSW Zamek Ujazdowski, BWA Zielona Góra, Galeria Studio, Galeria Arsenał w Poznaniu, Fokus Łódź Biennale) i za granicą (m.in.: Humboldt Berlin, Umspannwerk; Bat-Yam International Biennale of Landscape Urbanism w Izraelu; Rotor w Grazu, Tokyo Fashion Week). W centrum jego zainteresowań znajdują się pejzaż miejski, cielesność, muzyka, brud, odpadki i estetyczne zgrzyty. Czerpie ze streetartowej stylistyki - szablony i farby w spreju - którą łączy z techniką laserunku i malarstwem fakturowym; czasem maluje farbami magnetycznymi w celu mocowania dodatkowych, mobilnych elementów do płaszczyzny obrazu. Zależy mu na efekcie „niechlujności” i poczuciu szybkiego tempa realizacji pracy. Zaskakuje zestawieniami motywów, nonszalancją estetyczną, poczuciem (czarnego) humoru. Stwarza atmosferę grozy. Bawi się skojarzeniami, rozmontowuje świat na części, kwestionuje gotowe rozwiązania, przewartościowuje kategorie piękna i brzydoty.