KRZYSZTOF P. WOJCIECHOWSKI (ur. 1947)
Aktywnie działa na polu fotografii od lat 60. XX wieku - członek ZPAF od roku 1975. Na początku lat 70. związany był ze środowiskiem klubu Remont, którego członkowie nawiązywali do konceptualizmu i kontekstualizmu. Współpracował również z białostocką galerią "Znak" prowadzoną przez Janusza Szczuckiego. Od początku lat dziewięćdziesiątych pracował w Małej Galerii ZPAF, w której zrealizował szereg swoich najważniejszych wystaw i pokazów.
Jest autorem takich projektów jak Parabolae, Musica Muta, które składają się na metaforyczny nurt jego twórczości. Cykle te powstały z wykorzystaniem "czystej", czarno-białej fotografii. Drugim polem działania Wojciechowskiego są cykle parapublicystyczne, takie jak Barwy walki czy Opowieści lewantyńskie, w których fotograf sięga po technikę fotomontażu i korzysta z komputerowych możliwości przetworzenia obrazu.

38
Krzysztof P. WOJCIECHOWSKI (ur. 1947, Warszawa)

Annie Leibowitz / Krzysztof Wojciechowski, Nawzajem, 1996

odbitka na papierze barytowym, 30,5 x 40,5 cm
ed. 1/1, sygn. i opisana na odwrocie, w oprawie

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

KRZYSZTOF P. WOJCIECHOWSKI (ur. 1947)
Aktywnie działa na polu fotografii od lat 60. XX wieku - członek ZPAF od roku 1975. Na początku lat 70. związany był ze środowiskiem klubu Remont, którego członkowie nawiązywali do konceptualizmu i kontekstualizmu. Współpracował również z białostocką galerią "Znak" prowadzoną przez Janusza Szczuckiego. Od początku lat dziewięćdziesiątych pracował w Małej Galerii ZPAF, w której zrealizował szereg swoich najważniejszych wystaw i pokazów.
Jest autorem takich projektów jak Parabolae, Musica Muta, które składają się na metaforyczny nurt jego twórczości. Cykle te powstały z wykorzystaniem "czystej", czarno-białej fotografii. Drugim polem działania Wojciechowskiego są cykle parapublicystyczne, takie jak Barwy walki czy Opowieści lewantyńskie, w których fotograf sięga po technikę fotomontażu i korzysta z komputerowych możliwości przetworzenia obrazu.