W Kalwarii powstało szereg portretów osób artyście najbliższych. Powstały podpatrzone jakby ujęcia Ireny - szyjącej, haftującej, czytającej, śpiącej. Kompozycje te kadrowane były często z podwyższonego punktu obserwacji, pochwycone momentowo, szybką, sumaryczną, linią pastelu, niekiedy o wyraźnym malarskim geście. Sposób ujęcia modela, oraz szkicowość sugerują inspirację malarstwem Degasa oraz sztuką japońską.
Ołówek, papier;
20 x 25,2 cm
Sygnowany l. d.: WW
Na odwrociu l. d.: 003878 WWeiss oraz szkic do pracy, p. g.: 69
W Kalwarii powstało szereg portretów osób artyście najbliższych. Powstały podpatrzone jakby ujęcia Ireny - szyjącej, haftującej, czytającej, śpiącej. Kompozycje te kadrowane były często z podwyższonego punktu obserwacji, pochwycone momentowo, szybką, sumaryczną, linią pastelu, niekiedy o wyraźnym malarskim geście. Sposób ujęcia modela, oraz szkicowość sugerują inspirację malarstwem Degasa oraz sztuką japońską.