Na odwrocie opinia dra Kazimierza Buczkowskiego oraz prof. Feliksa Kopery.
W podłożu malarskim w sześciu miejscach widoczne otwory po przebiciu gwoździami.
OPIS: Prezentowane „Anemony” namalowane zostały przez Leona Wyczółkowskiego za pomocą linii i płaskiej plamy barwnej. Skupiony po jednej, w tym przypadku prawej stronie ciężar oszczędnej kompozycji jest wynikiem inspiracji drzeworytem japońskim. Delikatne, szaroperłowe tło kontrastujące z żywą kolorystyką kwiatów pozwoliło artyście oddać ich świeżość i piękno. Szklany, lekko zielonkawy wazon pojawia się również w innych pracach Leona Wyczółkowskiego z podobnego okresu, m.in. w obrazie olejnym „Kwiaty w wazonie” (1909) ze zbiorów Muzeum Okręgowego w Bydgoszczy.
pastel, papier tapetowy, 73 x 62 cm,
sygn. i dat. p.d.: "LWyczół | 909"
Praca jest oprawiona.
Na odwrocie opinia dra Kazimierza Buczkowskiego oraz prof. Feliksa Kopery.
W podłożu malarskim w sześciu miejscach widoczne otwory po przebiciu gwoździami.
OPIS: Prezentowane „Anemony” namalowane zostały przez Leona Wyczółkowskiego za pomocą linii i płaskiej plamy barwnej. Skupiony po jednej, w tym przypadku prawej stronie ciężar oszczędnej kompozycji jest wynikiem inspiracji drzeworytem japońskim. Delikatne, szaroperłowe tło kontrastujące z żywą kolorystyką kwiatów pozwoliło artyście oddać ich świeżość i piękno. Szklany, lekko zielonkawy wazon pojawia się również w innych pracach Leona Wyczółkowskiego z podobnego okresu, m.in. w obrazie olejnym „Kwiaty w wazonie” (1909) ze zbiorów Muzeum Okręgowego w Bydgoszczy.