Praca nieoprawiona. Fotografia reprodukowana w Piśmie Stowarzyszenia Filmowców Polskich "Magazyn Filmowy", nr 3 (115) marzec 2021, s. 22 |Urodzona w 1942 roku w Warszawie, Absolwentka wydziału operatorskiego Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej Telewizyjnej i Teatralnej w Łodzi, członek Stowarzyszenia Filmowców Polskich. Od ponad 50 lat wykonując zawód fotosistki zajmuje się dokumentowaniem planów filmowych. Karierę rozpoczęła na planie filmu Andrzeja Wajdy "Wszystko na sprzedaż". Na przestrzeni lat towarzyszyła mu podczas kręcenia tak znanych filmów jak "Wesele", "Ziemia obiecana", "Człowiek z marmuru", "Człowiek z żelaza". Mimo, iż w swoich wypowiedziach Pajchel zwraca uwagę na problem w postaci irytującego, plączącego się pod nogami i przeszkadzającego na planie filmowym fotosisty, ma na swoim koncie fotosy z ponad stu polskich filmów wśród których znalazły się tak głośne tytuł jak: "Trzeba zabić tę miłość" Morgensterna, "Barwy ochronne" Zanussiego, "Ucieczka z kina Wolność" Wojciecha Marczewskiego.

20
Renata PAJCHEL (ur. 1942, Warszawa)

Andrzej Wajda na planie filmu „Wszystko na sprzedaż”, 1968

fotografia czarno-biała, 24 x 30 cm,
na odwrociu opis "Reżyser Andrzej Wajda" oraz pieczątka 'U.U. Zjednoczone zespoły realizatorów filmowych, Zespół KAMERA, Kierownictwo produkcji filmu "Wszystko na sprzedaż"

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Praca nieoprawiona. Fotografia reprodukowana w Piśmie Stowarzyszenia Filmowców Polskich "Magazyn Filmowy", nr 3 (115) marzec 2021, s. 22 |Urodzona w 1942 roku w Warszawie, Absolwentka wydziału operatorskiego Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej Telewizyjnej i Teatralnej w Łodzi, członek Stowarzyszenia Filmowców Polskich. Od ponad 50 lat wykonując zawód fotosistki zajmuje się dokumentowaniem planów filmowych. Karierę rozpoczęła na planie filmu Andrzeja Wajdy "Wszystko na sprzedaż". Na przestrzeni lat towarzyszyła mu podczas kręcenia tak znanych filmów jak "Wesele", "Ziemia obiecana", "Człowiek z marmuru", "Człowiek z żelaza". Mimo, iż w swoich wypowiedziach Pajchel zwraca uwagę na problem w postaci irytującego, plączącego się pod nogami i przeszkadzającego na planie filmowym fotosisty, ma na swoim koncie fotosy z ponad stu polskich filmów wśród których znalazły się tak głośne tytuł jak: "Trzeba zabić tę miłość" Morgensterna, "Barwy ochronne" Zanussiego, "Ucieczka z kina Wolność" Wojciecha Marczewskiego.