„Nie lubię reguł i przepisów. Są wrogami wyobraźni”- Magdalena Abakanowicz


„Wykonywane przez nią dzieła są skończone – mają określoną wielkość, ciężar, konsystencję. Mimo to zmieniają się w zależności od przestrzeni, którą organizują. Są inne w różnych salach wystawowych, inne w pejzażu, inne pojedynczo, inne w zbiorowości. Należą do jednej rodziny, jednego gatunku biologicznego i, tak jak dzieje się to w naturze, mają właściwości mimetyczne. (…) Zmieniają się związki między nimi, treść wypowiedzi. Przy zachowaniu ogólnego sensu przekazu reszta jest relatywna. Przesłanie, które niosą, jest uniwersalne.”

Mariusz Hermansdorfer, Ślady istnienia. W hołdzie dla Magdaleny Abakanowicz (1913-2017), katalog wystawy, 22 czerwca – 25 sierpnia, Wrocław 2017

65
Magdalena ABAKANOWICZ (1930 Falenty - 2017 Warszawa)

Anatomia, 2009

juta, żywica, drewno, żelazo, każdy z 6 elementów opatrzony tabliczką z sygnaturą: ANATOMY/M. ABAKANOWICZ/2009

Anatomia 17; 100 x 26 x 11 cm, postument: wys. 80 cm
Anatomia 4; 89 x 62 x 18 cm, postument: wys. 72 cm
Anatomia 16; 87 x 25 x 14 cm, postument: wys. 70 cm
Anatomia (bez numeru); 90 x 30 x 20 cm, postument: wys. 72 cm
Anatomia 2; 100 x 90 x 21 cm, postument: wys. 47 cm
Anatomia 6; 115 x 98 x 28 cm, postument: wys. 95 cm

Pochodzenie:
• Studio Magdaleny Abakanowicz
• kolekcja prywatna

Wystawiana:
• Magdalena Abakanowicz, Galerie Scheffel, Bad Homburg vor der Höhe, 06.09.2009–25.10.2009
• Ślady istnienia, w hołdzie dla Magdaleny Abakanowicz (1930-2017), Galeria Dworcowa, Wrocław, 22.06.2017 – 25.08.2017

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

„Nie lubię reguł i przepisów. Są wrogami wyobraźni”- Magdalena Abakanowicz


„Wykonywane przez nią dzieła są skończone – mają określoną wielkość, ciężar, konsystencję. Mimo to zmieniają się w zależności od przestrzeni, którą organizują. Są inne w różnych salach wystawowych, inne w pejzażu, inne pojedynczo, inne w zbiorowości. Należą do jednej rodziny, jednego gatunku biologicznego i, tak jak dzieje się to w naturze, mają właściwości mimetyczne. (…) Zmieniają się związki między nimi, treść wypowiedzi. Przy zachowaniu ogólnego sensu przekazu reszta jest relatywna. Przesłanie, które niosą, jest uniwersalne.”

Mariusz Hermansdorfer, Ślady istnienia. W hołdzie dla Magdaleny Abakanowicz (1913-2017), katalog wystawy, 22 czerwca – 25 sierpnia, Wrocław 2017