Koszalinianka, ukończyła PLSP w Koszalinie, studia w poznańskiej Wyższej Szkole Sztuki Stosowanej. Zajmuje się fotografią portretową, street photo oraz malarstwem. Wybór techniki tempery jajecznej jest świadomym zabiegiem formalnym, wg. artystki pracochłonna i żmudna budowa obrazu, tysiące drobnych pociągnięć pędzelka o średnicy milimetra zmuszają do pokory i dają czas na wewnętrzną refleksje. Laureatka nagrody w konkursie fotograficznym Złota Muszla, obecnie skupiona wyłącznie na malarstwie - jej prace znajdują się w licznych zbiorach prywatnych w Polsce i w Europie (Hiszpania, Portugalia, Wielka Brytania). Jej malarstwo o rozpoznawalnym stylu, stanowi nowoczesne połączenie renesansowej techniki malarskiej ze współczesną symboliką i językiem wyrazu. Zainteresowana wyłącznie kobiecym portretem. Kobiety artystka przedstawia na ogół w kluczowym dla nich momencie przemiany, kiedy dokonały wyboru lub za chwilę się to stanie. Jest to magiczny moment, chwila kiedy zmienia się paradygmat, kiedy przeszłość przestaje mieć znaczenie. W maju 2014 r. uczestniczyła w 20/21 International art fair w Londynie.

93
Katarzyna KOŁTAN (ur. 1972)

Anaiis, 2015

tempera jajeczne, płyta, 80 x 80 cm,
sygn. p.d. monogramem

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Koszalinianka, ukończyła PLSP w Koszalinie, studia w poznańskiej Wyższej Szkole Sztuki Stosowanej. Zajmuje się fotografią portretową, street photo oraz malarstwem. Wybór techniki tempery jajecznej jest świadomym zabiegiem formalnym, wg. artystki pracochłonna i żmudna budowa obrazu, tysiące drobnych pociągnięć pędzelka o średnicy milimetra zmuszają do pokory i dają czas na wewnętrzną refleksje. Laureatka nagrody w konkursie fotograficznym Złota Muszla, obecnie skupiona wyłącznie na malarstwie - jej prace znajdują się w licznych zbiorach prywatnych w Polsce i w Europie (Hiszpania, Portugalia, Wielka Brytania). Jej malarstwo o rozpoznawalnym stylu, stanowi nowoczesne połączenie renesansowej techniki malarskiej ze współczesną symboliką i językiem wyrazu. Zainteresowana wyłącznie kobiecym portretem. Kobiety artystka przedstawia na ogół w kluczowym dla nich momencie przemiany, kiedy dokonały wyboru lub za chwilę się to stanie. Jest to magiczny moment, chwila kiedy zmienia się paradygmat, kiedy przeszłość przestaje mieć znaczenie. W maju 2014 r. uczestniczyła w 20/21 International art fair w Londynie.