Tytuł cyklu pochodzi od użytego przez artystę japońskiego aparatu YASHICA SAMURAI X4.0, a każda praca składa się z 24 klatek. W ten sposób Wojciechowski rejestrował wybrane fragmenty otaczającej go rzeczywistości w duchu, jak sam mówił, konceptualizmu lirycznego.

KRZYSZTOF P. WOJCIECHOWSKI (1947–2020)
Zajmował się fotografią i wideo, był kuratorem, autorem tekstów. Studiował fizykę na UW.
Od 1968 r. Współpracował z Andrzejem Jórczakiem, a od 1970 r. także z Henrykiem Gajewskim w ramach Galerii Remont i działał w środowisku artystycznym skupionym wokół tej galerii. Współpracował również z białostocką Galerią Znak Janusza Szczuckiego. Członek ZPAF. Od początku lat 90. pracował w Małej Galerii ZPAF–CSW. Jego twórczość rozwijała się w dwóch kierunkach – metaforycznym i parapublicystycznym.
Ważniejsze wystawy indywidualne: Imperfectum / Mur, Galeria Remont, Warszawa (1974); Pejzaże i notatki, Galeria Znak, Białystok (1975); Parabolae, Galeria FF, Ł.dź (1996); Barwy walki, Mała Galeria ZPAF-CSW, Warszawa (1999); Musica Muta, Mała Galeria ZPAF–CSW, Warszawa i WM Gallery, Amsterdam (2005); When I’m Sixty Four, z Zygmuntem Rytką, CSW Zamek Ujazdowski, Warszawa (2011); Fotograf, z Bownikiem, Galeria Monopol, Warszawa (2015).
Prace artysty znajdują się w kolekcjach prywatnych oraz zbiorach Muzeum Narodowego we Wrocławiu, CSW Elektrownia w Radomiu, BWA Labirynt w Lublinie.

34
Krzysztof P. WOJCIECHOWSKI (1947 Warszawa - 2020)

Amsterdam – Pedały z cyklu Kolekcje samurajskie, 2016

odbitka żelatynowo-srebrowa, 38,5 x 50 cm
sygn., dat. i opis na odwrociu

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Tytuł cyklu pochodzi od użytego przez artystę japońskiego aparatu YASHICA SAMURAI X4.0, a każda praca składa się z 24 klatek. W ten sposób Wojciechowski rejestrował wybrane fragmenty otaczającej go rzeczywistości w duchu, jak sam mówił, konceptualizmu lirycznego.

KRZYSZTOF P. WOJCIECHOWSKI (1947–2020)
Zajmował się fotografią i wideo, był kuratorem, autorem tekstów. Studiował fizykę na UW.
Od 1968 r. Współpracował z Andrzejem Jórczakiem, a od 1970 r. także z Henrykiem Gajewskim w ramach Galerii Remont i działał w środowisku artystycznym skupionym wokół tej galerii. Współpracował również z białostocką Galerią Znak Janusza Szczuckiego. Członek ZPAF. Od początku lat 90. pracował w Małej Galerii ZPAF–CSW. Jego twórczość rozwijała się w dwóch kierunkach – metaforycznym i parapublicystycznym.
Ważniejsze wystawy indywidualne: Imperfectum / Mur, Galeria Remont, Warszawa (1974); Pejzaże i notatki, Galeria Znak, Białystok (1975); Parabolae, Galeria FF, Ł.dź (1996); Barwy walki, Mała Galeria ZPAF-CSW, Warszawa (1999); Musica Muta, Mała Galeria ZPAF–CSW, Warszawa i WM Gallery, Amsterdam (2005); When I’m Sixty Four, z Zygmuntem Rytką, CSW Zamek Ujazdowski, Warszawa (2011); Fotograf, z Bownikiem, Galeria Monopol, Warszawa (2015).
Prace artysty znajdują się w kolekcjach prywatnych oraz zbiorach Muzeum Narodowego we Wrocławiu, CSW Elektrownia w Radomiu, BWA Labirynt w Lublinie.