Nagi Amor o gładko modelowanym ciele i kędzierzawej głowie, siedzi na przykrytym tkaniną występie skalnym reperując łuk, w który wpatruje się ze skupieniem. Ta bardzo wysokiej klasy, doskonała technicznie rzeźba jednego z wybitniejszych przedstawicieli francuskiego klasycyzmu Charlesa-Gabriela Lemire, zwanego Sauvage, nawiązuje do antycznej w genezie tematyki Kupida w ujęciu zaskakująco bliskim włoskiemu manieryzmowi.
brąz patynowany, podstawa z jasnokawowego, plamistego marmuru,
wys. 44 cm;
z tyłu sygn: Lemire.
Nagi Amor o gładko modelowanym ciele i kędzierzawej głowie, siedzi na przykrytym tkaniną występie skalnym reperując łuk, w który wpatruje się ze skupieniem. Ta bardzo wysokiej klasy, doskonała technicznie rzeźba jednego z wybitniejszych przedstawicieli francuskiego klasycyzmu Charlesa-Gabriela Lemire, zwanego Sauvage, nawiązuje do antycznej w genezie tematyki Kupida w ujęciu zaskakująco bliskim włoskiemu manieryzmowi.