Malarz, grafik, w latach 1985-1989 studiował wychowanie plastyczne w częstochowskiej WSP, gdzie obecnie pracuje. Naukę kontynuował w ASP w Warszawie, dyplom na Wydziale Grafiki. Dyplom z wyróżnieniem w pracowni plakatu prof. Macieja Urbańca w 1989 roku. W 1999 r. nominowany do "Paszportu Polityki". Brał udział w ponad 30 wystawach zbiorowych, miał liczne wystawy indywidualne. Jest członkiem i założycielem Regionalnego Towarzystwa Zachęty Sztuk Pięknych w Częstochowie. Jest malarzem, który wyrósł z tradycji polskiej szkoły plakatu. Dlatego jego obrazy są wyraziste, mocne i jasno komunikujące swój przekaz. Na dużych płótnach z malowanym szpachlą tłem widzimy najczęściej pojedyncze postaci lub przedmioty. Postaciom często towarzyszą studia głowy, jakby artysta dekonspirował przed nami swój warsztat. Łydżba robi też cykle szablonów i wycinanek, wykazując w nich zmysł dekoracyjny i poczucie humoru, które pozwala mu zbliżyć się do sztuki ludowej i kiczu miejskich graffiti.

059
Jacek ŁYDŻBA (ur. 1966)

AMOR, 1996

Olej, płótno; 100 x 80 cm
Sygnowany i opisany na odwrocie

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Malarz, grafik, w latach 1985-1989 studiował wychowanie plastyczne w częstochowskiej WSP, gdzie obecnie pracuje. Naukę kontynuował w ASP w Warszawie, dyplom na Wydziale Grafiki. Dyplom z wyróżnieniem w pracowni plakatu prof. Macieja Urbańca w 1989 roku. W 1999 r. nominowany do "Paszportu Polityki". Brał udział w ponad 30 wystawach zbiorowych, miał liczne wystawy indywidualne. Jest członkiem i założycielem Regionalnego Towarzystwa Zachęty Sztuk Pięknych w Częstochowie. Jest malarzem, który wyrósł z tradycji polskiej szkoły plakatu. Dlatego jego obrazy są wyraziste, mocne i jasno komunikujące swój przekaz. Na dużych płótnach z malowanym szpachlą tłem widzimy najczęściej pojedyncze postaci lub przedmioty. Postaciom często towarzyszą studia głowy, jakby artysta dekonspirował przed nami swój warsztat. Łydżba robi też cykle szablonów i wycinanek, wykazując w nich zmysł dekoracyjny i poczucie humoru, które pozwala mu zbliżyć się do sztuki ludowej i kiczu miejskich graffiti.