Swoją działalność rzeźbiarską zaczął jako formierz w odlewni żelaza, a od 1822 roku kształcił się u Raucha w Berlinie. Szybko zdobył rozgłos. Stworzył wiele pomników dla Berlina, Poczdamu, Królewca, Wrocławia i innych miast śląskich. Jego najsłynniejsza rzeżba to Amazonka walcząca z panterą (1839), postawiona przed berlińskim Altes Muzeum, której pomniejszoną wersją jest oferowany obiekt. W 1854 zaprojektował rzeźby dla Warszawy: syreny i trytony do wodotrysków pod kolumną Zygmunta i na Placu Teatralnym.
Wykonanie: Galdenbeck, Berlin
Stop metali brązowiony, drewno (cokół), wys. całk. 45 cm, cokół 4,5 x 32 x 19,5 cm
Sygnowana: Aktien:Gesellsch: vorm: H.Gladenbeck u Sohn
Stan zachowania: ręka pęknięta, brak włóczni
Swoją działalność rzeźbiarską zaczął jako formierz w odlewni żelaza, a od 1822 roku kształcił się u Raucha w Berlinie. Szybko zdobył rozgłos. Stworzył wiele pomników dla Berlina, Poczdamu, Królewca, Wrocławia i innych miast śląskich. Jego najsłynniejsza rzeżba to Amazonka walcząca z panterą (1839), postawiona przed berlińskim Altes Muzeum, której pomniejszoną wersją jest oferowany obiekt. W 1854 zaprojektował rzeźby dla Warszawy: syreny i trytony do wodotrysków pod kolumną Zygmunta i na Placu Teatralnym.