Michał Gorstkin Wywiórski malarstwo studiował w latach 1883-87 w Akademii monachijskiej u K. Raupa i N. Gysisa oraz w pracowniach, zaprzyja¼nionych z nim, najsłynniejszych polskich "monachijczyków" Józefa Brandta i Alfreda Wierusza-Kowalskiego. Po studiach mieszkał i działał w Wielkopolsce oraz w Warszawie. W roku 1895 przeniósł się na dłuższy czas do Berlina. Wspólnie z Wojciechem Kossakiem w 1900 odbył podróż do Hiszpanii i Egiptu w celu przygotowania szkiców do planowanych panoram. Wziął udział w namalowaniu Berezyny (1895-96) i Bitwy pod piramidami (1901). Do projektowanej panoramy Somosierra zostały wykonane tylko szkice. W początkowym okresie twórczości w jego obrazach pojawiały się, zapewne pod wpływem Brandta, barwne sceny rodzajowe z targów wschodnich oraz je¼d¼cy arabscy, tatarscy i czerkiescy. Uznanie i popularność przyniosły artyście przede wszystkim malowane z wielkim mistrzostwem pejzaże rodzinnego kraju, które chętnie kupowano do dworów i rezydencji.

9
Michał GORSTKIN-WYWIÓRSKI (1861 Warszawa - 1926 Berlin)

ALTANA, 1912

Olej, płótno naklejone na tekturę;
38 x 59,5 cm
Sygnowany l.d.: M.G.Wywiórski
Na odwrocie częściowo czytelny napis odręczny: "P......Ja....k.| Hr... M... K..b..kie.. | malowan. z natury w roku 1912 | przez Wywiórskiego"

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Michał Gorstkin Wywiórski malarstwo studiował w latach 1883-87 w Akademii monachijskiej u K. Raupa i N. Gysisa oraz w pracowniach, zaprzyja¼nionych z nim, najsłynniejszych polskich "monachijczyków" Józefa Brandta i Alfreda Wierusza-Kowalskiego. Po studiach mieszkał i działał w Wielkopolsce oraz w Warszawie. W roku 1895 przeniósł się na dłuższy czas do Berlina. Wspólnie z Wojciechem Kossakiem w 1900 odbył podróż do Hiszpanii i Egiptu w celu przygotowania szkiców do planowanych panoram. Wziął udział w namalowaniu Berezyny (1895-96) i Bitwy pod piramidami (1901). Do projektowanej panoramy Somosierra zostały wykonane tylko szkice. W początkowym okresie twórczości w jego obrazach pojawiały się, zapewne pod wpływem Brandta, barwne sceny rodzajowe z targów wschodnich oraz je¼d¼cy arabscy, tatarscy i czerkiescy. Uznanie i popularność przyniosły artyście przede wszystkim malowane z wielkim mistrzostwem pejzaże rodzinnego kraju, które chętnie kupowano do dworów i rezydencji.