Zdjęcie przedstawia jedną z monumentalnych projekcji realizowanych przez Krzysztofa Wodiczko w drugiej połowie lat 80. w Europie i Stanach Zjednoczonych. W obrazach wyświetlanych na historyczne monumenty lub fasady, tympanony i kolumnady reprezentacyjnych budowli artysta nawiązywał do narracji ewokowanych przez ich rzeźbiarsko - architektoniczne porządki. W projekcji na neoklasyczny budynek w Pittsburghu posłużył się popularnym w tradycji europejskiej sztuki motywem ikonograficznym dance macabre. Projekcja na Allegheny County Memorial Hall była jedną z pierwszych realizacji odnoszących się w krytyczny sposób do podtrzymywania kultury wojen. Artysta zwracał uwagę na łączenie w budowli dedykowanej żołnierzom i marynarzom funkcji obiektu kulturalnego z miejscem upamiętniania wojen.
Praca była reprodukowana m.in.: Krzysztof Wodiczko. Public Address, Walker Art Center, Minneapolis 1992; Krzysztof Wodiczko. Instruments, projeccions, vehicles, Fundació Antoni Tãpies, Barcelona 1992; Krzysztof Wodiczko. Art Public, art critique. Textes, propos et documents, École supérieure des Beaux-Arts, Paris 1995; Krzysztof Wodiczko. Sztuka publiczna, Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski, Warszawa 1995; Krzysztof Wodiczko. The 4th Hiroshima Art. Prize Hiroshima City Museum of Contemporar Art., Hiroshima 1999; Krzysztof Wodiczko. Sztuka domeny publicznej, Fundacja Profile, Warszawa 2010, Krzysztof Wodiczko, Black Dog, London 2011; Krzysztof Wodiczko. Na rzecz domeny publicznej, Muzeum Sztuki w Łodzi, Łódź 2015.
1986/2010
fotografia,30 x 45 cm
ed. 5/6
sygn. i dat. na naklejce na tylnym obramieniu
Zdjęcie przedstawia jedną z monumentalnych projekcji realizowanych przez Krzysztofa Wodiczko w drugiej połowie lat 80. w Europie i Stanach Zjednoczonych. W obrazach wyświetlanych na historyczne monumenty lub fasady, tympanony i kolumnady reprezentacyjnych budowli artysta nawiązywał do narracji ewokowanych przez ich rzeźbiarsko - architektoniczne porządki. W projekcji na neoklasyczny budynek w Pittsburghu posłużył się popularnym w tradycji europejskiej sztuki motywem ikonograficznym dance macabre. Projekcja na Allegheny County Memorial Hall była jedną z pierwszych realizacji odnoszących się w krytyczny sposób do podtrzymywania kultury wojen. Artysta zwracał uwagę na łączenie w budowli dedykowanej żołnierzom i marynarzom funkcji obiektu kulturalnego z miejscem upamiętniania wojen.
Praca była reprodukowana m.in.: Krzysztof Wodiczko. Public Address, Walker Art Center, Minneapolis 1992; Krzysztof Wodiczko. Instruments, projeccions, vehicles, Fundació Antoni Tãpies, Barcelona 1992; Krzysztof Wodiczko. Art Public, art critique. Textes, propos et documents, École supérieure des Beaux-Arts, Paris 1995; Krzysztof Wodiczko. Sztuka publiczna, Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski, Warszawa 1995; Krzysztof Wodiczko. The 4th Hiroshima Art. Prize Hiroshima City Museum of Contemporar Art., Hiroshima 1999; Krzysztof Wodiczko. Sztuka domeny publicznej, Fundacja Profile, Warszawa 2010, Krzysztof Wodiczko, Black Dog, London 2011; Krzysztof Wodiczko. Na rzecz domeny publicznej, Muzeum Sztuki w Łodzi, Łódź 2015.