43
Krzysztof PRUSZKOWSKI (ur. 1943)

Alexandre de Paris, L’ombre d’Alexandre (Aleksander Paryża, Cień Aleksandra) z cyklu Alexandre

1978
dwie odbitki żelatynowo-srebrowe, 18,8 × 28 cm (21,5 × 29 cm), 18,8 × 28 cm (22 × 28,5 cm),
sygn., dat. i tytuł na przodzie
vintage prints

Praca była, ujętym przez Pruszkowskiego w konceptualne ramy, sygnałem egzystencjalnym sensu ludzkiego istnienia, podmiotowości bezdomnego, jego anonimowej obecności i śladu nieobecności w rozwiniętych cywilizacjach współczesnego świata. Po latach artysta tak tłumaczy okoliczności powstania tych fotografii: "Pierwszą motywacją, jak dla wielu fotografów zajmujących się modą, fotografią użytkową, czy dziennikarską, było fotografowanie czegoś, co nikogo nie interesuje i nie wiąże się ze światem konsumpcji i pieniądza, któremu fotografia jest w swej ogromnej części podporządkowania. Zainteresowanie się pojedynczym bytem i przejęcie się jego nic nie znaczącym zniknięciem, wynikało z wątpliwości dotyczących funkcjonowania społeczeństwa totalnie konsumpcyjnego".
Fotografie wielokrotnie wystawiane.
Wybrane publikacje: Liberation, Sandwich (Nr 21, 19/04/1980); Jerzy Lewczyński, Antologia fotografii polskiej 1839-1989 (Lucrum, 1999).

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji