Statuetka nagiego Amora, ujętego we wdzięcznej pozie. Uzbrojony w łuk i pełny kołczan bożek miłości właśnie szykuje się do oddania strzału. Plakietka na okrągłym cokole, z napisem "Alerte" - to ostrzeżenie dla każdego: "Uważaj, Amor w każdej chwili może trafić w ciebie!". Rzeźba jest reprodukowana w: Harold Berman, Bronzes. Sculptors and Founders 1800-1930, Atglen PA 1994, t. I, s. 30, il. 174.
Autor rzeźby, Auguste Moreau, urodził się w Dijon, zaś mieszkał i tworzył w Paryżu. Pochodził ze znakomitej rodziny rzeźbiarzy, jego bratem był rzeźbiarz Hipolit Fran?ois. Był ojcem trzech rzeźbiarzy (Louis August, Hipolit i Edmond) i dwóch malarzy (Gaston August i Albert August). Zadebiutował na Paryskim Salonie w 1861 i do 1913 stale wystawiał tam swoje prace. Tworzył głównie w brązie: były to dwu- i trzypostaciowe sceny rodzajowe, alegoryczne, a czasem portrety. Międzynarodową sławę przyniosły mu statuetki amorków. Jego rzeźby znajdują się w muzeach, m.in. w Bordeaux, Dijon, Gray, Paryżu i Reims, a także w licznych kolekcjach prywatnych.

34
Auguste MOREAU (Dijon 1834 - Malesherbes 1917)

ALERTE, ok. 1885

Brąz patynowany; wys. 30 cm.
Sygnowany na cokole z boku: Aug Moreau | w kole LU 52 |
na cokole okrągła plakieta odlewni:
F. P. SANSON SUCCI • HAMBURG • 4 NEUERWALL

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Statuetka nagiego Amora, ujętego we wdzięcznej pozie. Uzbrojony w łuk i pełny kołczan bożek miłości właśnie szykuje się do oddania strzału. Plakietka na okrągłym cokole, z napisem "Alerte" - to ostrzeżenie dla każdego: "Uważaj, Amor w każdej chwili może trafić w ciebie!". Rzeźba jest reprodukowana w: Harold Berman, Bronzes. Sculptors and Founders 1800-1930, Atglen PA 1994, t. I, s. 30, il. 174.
Autor rzeźby, Auguste Moreau, urodził się w Dijon, zaś mieszkał i tworzył w Paryżu. Pochodził ze znakomitej rodziny rzeźbiarzy, jego bratem był rzeźbiarz Hipolit Fran?ois. Był ojcem trzech rzeźbiarzy (Louis August, Hipolit i Edmond) i dwóch malarzy (Gaston August i Albert August). Zadebiutował na Paryskim Salonie w 1861 i do 1913 stale wystawiał tam swoje prace. Tworzył głównie w brązie: były to dwu- i trzypostaciowe sceny rodzajowe, alegoryczne, a czasem portrety. Międzynarodową sławę przyniosły mu statuetki amorków. Jego rzeźby znajdują się w muzeach, m.in. w Bordeaux, Dijon, Gray, Paryżu i Reims, a także w licznych kolekcjach prywatnych.