Malarz, rysownik, grafik, brat Antoniego - poety dramatopisarza i malarza. Kształcił się w krakowskiej ASP w pracowni J. Mehoffera (1905 -1911). Wystawiał w krakowskim TPSP (1931, 1932, 1934, 1937, 1938), w TPSP w Warszawie i Lwowie, w 1931 prezentował swoje prace na wystawie polskiej grafiki w Zagrzebiu. Recenzent w piśmie "Światowid" tak skomentował wystawę Waśkowskiego w krakowskim Pałacu Sztuki w 1931: "To zrozumienie i odczucie formy, jakie zaznacza się rzetelnym rysunkiem w pracach naszego artysty, wyniósł T. Waśkowski z pracowni tak znakomitego pedagoga, jakim jest prof. J. Mehoffer z krakowskiej ASP. […] Świadom swej umiejętności, wypowiada się artysta wszelkimi technikami, jak węglem, kredką i farbami olejnymi, rozszerzając ten zakres techniki i na grafikę, ze szczególnym uwzględnieniem litografii". ("Polskie życie artystyczne w latach 1915-1939", Zakład Narodowy im. Ossolińskich, 1974, s. 251).

22
Tadeusz WAŚKOWSKI (1883-1966)

Aleja drzew

olej, tektura, 30,5 x 58,5 cm
sygn. p.d.: T. Waśkowski.
Na odwrocie autorska dedykacja: J.W.P. Dr A. Pachońskiemu / wdzięczny pacjent / T. W.

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

Malarz, rysownik, grafik, brat Antoniego - poety dramatopisarza i malarza. Kształcił się w krakowskiej ASP w pracowni J. Mehoffera (1905 -1911). Wystawiał w krakowskim TPSP (1931, 1932, 1934, 1937, 1938), w TPSP w Warszawie i Lwowie, w 1931 prezentował swoje prace na wystawie polskiej grafiki w Zagrzebiu. Recenzent w piśmie "Światowid" tak skomentował wystawę Waśkowskiego w krakowskim Pałacu Sztuki w 1931: "To zrozumienie i odczucie formy, jakie zaznacza się rzetelnym rysunkiem w pracach naszego artysty, wyniósł T. Waśkowski z pracowni tak znakomitego pedagoga, jakim jest prof. J. Mehoffer z krakowskiej ASP. […] Świadom swej umiejętności, wypowiada się artysta wszelkimi technikami, jak węglem, kredką i farbami olejnymi, rozszerzając ten zakres techniki i na grafikę, ze szczególnym uwzględnieniem litografii". ("Polskie życie artystyczne w latach 1915-1939", Zakład Narodowy im. Ossolińskich, 1974, s. 251).