W ikonografii nowożytnego malarstwa europejskiego postać kobiety trzymająca kotwicę stanowiła alegorię jednej z cnót kardynalnych - Nadziei. Klejnoty, które ją zdobią, perły, miały podwójne znaczenie: mogły symbolizować cnotę czystości, jednak w innych przypadkach oznaczały przywarę próżności. W tym kontekście niewątpliwie niosą to pierwsze znaczenie.

54
nieokreślony, środkowoeuropejski Malarz

ALEGORIA NADZIEI, XVII w.

Olej, płótno dublowane (w XVIII w.); 74 x 66 cm

Kup abonament Wykup abonament, aby zobaczyć więcej informacji

W ikonografii nowożytnego malarstwa europejskiego postać kobiety trzymająca kotwicę stanowiła alegorię jednej z cnót kardynalnych - Nadziei. Klejnoty, które ją zdobią, perły, miały podwójne znaczenie: mogły symbolizować cnotę czystości, jednak w innych przypadkach oznaczały przywarę próżności. W tym kontekście niewątpliwie niosą to pierwsze znaczenie.